Gotovo je sa "jednom pedalom“
Foto: ProfimediaBilo da je zovu e-pedal ili one pedal, mnogi proizvođači automobila – od Tesle i Nissana do kompanija BMW i Renault – nude opciju vožnje sa samo jednom pedalom u svojim električnim modelima.
Međutim, ova funkcija upravo je zabranjena u Kini za sva električna vozila.
Zemlja koja je ujedno i najveći svetski proizvođač električnih automobila smatra da vožnja "sa jednom pedalom" umanjuje sposobnost i spretnost vozača.
Novi propis, koji su odobrili Državna uprava za regulaciju tržišta i Kineska uprava za standardizaciju, zabranjuje da automobili prelaze u režim vožnje sa samo jednom papučicom – režim u kom se vozilo može usporiti do potpunog zaustavljanja jednostavnim otpuštanjem papučice gasa, piše Revijahak.
Novi standard biće uveden postepeno. Za većinu novih vozila stupa na snagu 1. januara 2026, dok će se za modele koji su već u proizvodnji primenjivati od 1. januara 2027.
Podsetimo, kod vožnje sa jednom pedalom vozač pritiskom na papučicu "gasa" ubrzava, a otpuštanjem usporava vozilo, čak do potpunog zaustavljanja. Ovaj sistem poboljšava efikasnost regeneracije energije, produžava domet i omogućava udobniju vožnju u gradskim uslovima pri manjim brzinama.
Ipak, kineske vlasti smatraju da bi učenje vožnje bez korišćenja kočnice moglo imati ozbiljne posledice na duže staze.
Gubitak navike korišćenja kočnice može usporiti reakciju vozača u kritičnim situacijama koje zahtevaju naglo kočenje. Vozači naviknuti na "jednu pedalu" možda neće dovoljno brzo reagovati pritiskom na kočnicu, što povećava rizik od saobraćajnih nezgoda.
NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.
Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.







