Test je jasno pokazao da svi električni automobili gube domet, ali da oni opremljeni toplotnom pumpom prolaze značajno bolje
Studija sprovedena na 18.000 električnih automobila pokazuje koliki domet se gubi na zimskim temperaturama. U proseku, 29,7% dometa nestaje kada temperature padnu na nula stepeni, prema Recurrentu.
Primera radi, norveški NAF & Motor sprovodi godišnji ispit dometa novih električnih automobila. U protekle dve godine na njihovom testu su kao pobednici izašli razni Teslini modeli. Ali u tim testovima automobili kreću iz grejane garaže i s ciljem merenja razlike u odnosu na navedeni WLTP domet. Sada je američki Recurrent sproveo istraživanje na osnovu podataka za 18.000 električnih automobila u realnim uslovima, navodi Revija HAK.
Studija pokazuje da u proseku električni automobili imaju 70,3% svog stvarnog dometa kada termometar padne ispod nula stepeni, u poređenju s idealnim uslovima. Test je jasno pokazao da svi električni automobili gube domet, ali da oni opremljeni toplotnom pumpom prolaze značajno bolje.
Najbolje je prošao Audi e-tron (Q8 e-tron), izgubivši u proseku raspon od 16% na temperaturama ispod nule. Volkswagen ID.4 je izgubio čak 46 posto dometa. Neke varijante ID.4 u SAD-u nemaju toplotnu pumpu što ih je verovatno skupo koštalo.
Teslini automobili koji imaju toplotne pumpe dobro su prošli s padom od 24 posto za nekoliko modela. Međutim, u poređenju sa službenim podacima EPA-e (Agencija za zaštitu okoline SAD-a), nekoliko Teslinih automobila je izgubilo oko polovine dometa.
Nekoliko je razloga zašto električni automobili gube toliki domet na zimskoj hladnoći. S jedne strane, hemija baterija slabije deluje na hladnim temperaturama, a tu je i energija potrebna za grejanje kabine.
NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.
Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.