Toplota utiče na domet električnih automobila
Veoma često se pričao o gubitku dometa električnog ili plug-in hibridnog automobila tokom hladnog vremena, ali nedostatak efikanosti povezan s toplotom takođe ne treba podcenjivati.
Za optimalan rad baterije spoljna temperatura mora da bude između 15 i 25 stepeni a ispod, kao i iznad tih parametara, deo energije troši se na održavanje temperature u normalnom radnom rasponu. Tada se troši mnogo energije (zavisno o temperaturi), a na smanjivanje dometa utiče i uključivanje klima uređaja kako bi održali kabinu vozila na temperaturi koju želite.
Studija stručnjaka iz Rekurenta (www.recurrentauto.com/se) oslonila na podatke iz oko 7.500 električnih vozila i pokazala da gubitak dometa u slučaju vrućine može da bude i do trećine ukupnog dometa.
Rekurentovo statističko praćenje počinje na temperaturi od 24 °C i pokazuju da na ovom nivou baterija automobila još ne gubi domet, ali već kod 27 °C, domet počinje postepeno da se "topi". Uz blagi gubitak dometa koji iznosi 2,8% u početku, zatim 3,5% na 29 °C.
Dakle do ispod 30 °C to je još razumno, a verovatno i ne toliko upadljivo jer bi se na primer, domet od 450 km smanjio na 434 km na 29 °C. Kada se krene dalje od toga, stvari se pogoršavaju, a raspon delovanja električnog automobila pada sve oštrije. Tako bi gubitak na 32°C iznosio 5%, porastao bi na 15% na 35°C i do 31% na 38°C. To znači, da od početnih 450 km dometa automobil sada prelazi 310 km.
Toplota utiče na domet električnih automobila, a čini se da je incidencija i dalje niža leti nego zimi. Osim toga, ovaj podatak može biti vrlo različit zavisno o automobilu, neki od njih opremljeni su toplinskim pumpama, koje smanjuju opterećenje visokonaponske baterije, prenosi Revija HAK.
NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.
Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.