Komšije postaju baza za Kineze u Evropi: Biće para, niču fabrike električnih automobila i baterija

Proizvodnja na Starom kontinentu pomoći će BYD-u da izbegne značajno povećanje uvoznih carina koje EU nameće kineskim proizvođačima

17.11.2024. 22:15
  • Podeli:
čangžu, fabrika električnih automobila BYD, 14 nov 2023 - profimedia-658ef71298a00.webp Foto: Profimedia

Mađarska postaje ključna destinacija za elektromobilnost u Evropi. Očekuje se da će automobilske fabrike koje grade BYD i BMW u Mađarskoj, uključujući i baterijskog diva CATL, započeti sa proizvodnjom u drugoj polovini 2025. godine. BMW-ova nova fabrika u Mađarskoj, u gradu Debrecenu, proizvodiće novu generaciju električnih automobila na platformi Neue Klasse koje će baterije dobijati upravo od kineskog CATL-a, koji takođe u istom gradu gradi fabriku.

Očekuje se da će automobilske fabrike koje grade BYD i BMW u Mađarskoj, uključujući i baterijskog diva CATL, započeti sa proizvodnjom u drugoj polovini 2025. godine.

BMW-ova nova fabrika u Mađarskoj, u gradu Debrecenu, proizvodiće novu generaciju električnih automobila na platformi Neue Klasse koje će baterije dobijati upravo od kineskog CATL-a, koji takođe u istom gradu gradi fabriku.

BYD će, sa druge strane, za evropske kupce proizvoditi potpuno električna i plug-in hibridna vozila. Kineski proizvođač počeo je sa prodajom uvezenih električnih vozila u Evropi 2022. godine i već je otvorio 250 prodajnih mesta u 19 evropskih zemalja.

Proizvodnja u Evropi pomoći će BYD-u da izbegne značajno povećanje uvoznih carina koje Evropska unija nameće kineskim proizvođačima automobila. BYD trenutno, pored postojećeg poreza od 10 odsto, mora da plati dodatni porez od 17 odsto na potpuno električne automobile koje izvozi u Evropu iz Kine.

Tako Mađarska postaje važan trgovački i investicioni partner i ujedno most između Evrope i Kine, za razliku od ostalih EU članica koje razmatraju smanjenje zavisnosti od druge najveće svetske ekonomije.

Mađari u poslednje vreme intenzivno lobiraju i vode inicijativu za privlačenje kineskih kompanija za proizvodnju električnih vozila i baterija.

Jedna od najvećih kineskih investicija u Mađarskoj dolazi baš od CATL-a, jer baterijski gigant trenutno gradi ogromnu fabriku vrednu 7,3 milijarde evra.

  • Podeli:

Ostavite Vaš komentar:

NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.

Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.

Komentari ()