Kada putnička vozila završe u žutoj traci stvaraju se gužve upravo tamo gde ne sme da ih bude.
Trideset hiljada kilometara žute trake u Beogradu, koja je rezervisana za taksi i vozila javnog prevoza, trebalo bi da ubrza saobraćaj.
U teoriji zvuči dobro, u praksi često putnički automobili, iako je to zabranjeno, naprave zastoj upravo u žutoj traci. Ulazak u žutu trku ne znači da će brže stići tamo gde su krenuli.
''Najviše nepoštovanja žute trake imamo na Brankovom mostu gde vozači pokušavaju pogotovo kada se kreću iza autobusa kako bi sakrili svoje tablice od kamere, međutim to je jedna velika greška, tako da apelujemo da ne rade to, zato što kamere snimaju i sa prednje i sa zadnje strane tako da verovatnoća da prevarite sistem je takoreći nemoguća'', naveo je za RTS pomoćnik direktora Agencije za bezbednost saobraćaja Mirko Koković.
U Beogradu postoji 30.000 kilometara žute trake, koja je rezervisana za taksi i vozila javnog prevoza, kako bi brže prolazila kroz gradsku gužvu. Sistem kontrole kamerama postoji, ali se prekršaji i dalje gomilaju.
''Pored kamera imamo vrlo često i saobraćajnu policiju koja kontroliše propise. Ono što je najbitnije jeste da je izvesnost da ćete biti sankcionisani izuzetno velika i to utiče na saobraćajnu kulturu i generalno na poštovanje saobraćajnih propisa'', dodao je Koković.
Kada putnička vozila završe u žutoj traci stvaraju se gužve upravo tamo gde ne sme da ih bude.
Za nepoštovanje žute trake zakonom je predviđena kazna od 5.000 dinara. Nameće se pitanje da li je veliki broj prekršaja upravo zbog niske kazne ili možda zbog toga što u praksi ne budu uvek kažnjeni svi koji se nepropisno nađu u žutoj traci.
''Saobraćajna policija izbegava da kažnjava da ne bi dodatno usporavala saobraćaj. Ako zaustavite vozilo dodatno će te uticati na zagušenje", kaže za RTS profesor Saobraćajnog fakulteta Vladimir Momčilović.
Podseća da se uz pomoć kamera koje služe za kontrolu saobraćaja mogu bez zaustavljanja vozila sankcionisati svi prekršioci a tada im kazna stiže na kućnu adresu.
"Oni kad znaju da će sigurno biti kažnjeni to će sigurno imati odvraćajući efekat", ističe Momčilović.
Prema podacima Agencije za bezbednost saobraćaja, godišnje oko 20.000 vozača, uprkos zabrani, vozi žutom trakom.
''Ako i dalje imate prekršioce kojima nije puno da plate taj iznos više puta, ako svaki put bude sankcionisan, on će se nakon toga promeniti", smatra profesor Momčilović.
Smatra da bi trebalo za taj prekršaj uvesti i kaznene poene. Momčilović očekuje da bi se kaznenim poenima dodatno demotivisali potencijalni prekršioci, jer bi, kaže, eventulni gubitak vozačke dozvole doveo do smanjenja broja takvih prekršaja.
Za razliku od zabrane parkiranja, koja ne važi vikendima i državnim praznicima, zabrana korišćenja žute trake na snazi je i tada.
Iako postoje saobraćajne table, mnogi vozači ne znaju da na pojedinim deonicama zabrana korišćenja žute trake traje samo od 7 do 9 i od 14 do 18 časova. To znači da van saobraćajnog špica možete da vozite i trakama koje su za taksi i vozila javnog prevoza.
NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.
Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.