EPA predviđa da će pravila za modelske godine od 2027. do 2032. smanjiti za više od devet milijardi tona emisije ugljen-dioksida (CO2) do 2055. godine
Američka agencija za zaštitu životne sredine (EPA) predložila je značajno smanjenje emisije štetnih gasova za nove automobile i kamione do 2032. godine, što bi moglo značiti da će u narednoj deceniji dva od svaka tri nova prodata vozila biti na električni pogon.
Kako navodi Rojters, ukoliko ovaj predlog bude usvojen, to će biti najradikalniji plan za smanjenje emisija štetnih gasova iz vozila do sada, pošto će zahtevati smanjenje prosečnog zagađenja za 13 odsto godišnje i smanjenje projektovanih prosečnih emisija za 56 odsto u odnosu na zahteve predviđene da budu ispunjeni 2026. godine.
EPA predviđa da će pravila za modelske godine od 2027. do 2032. smanjiti za više od devet milijardi tona emisije ugljen-dioksida (CO2) do 2055. godine, što je ekvivalent više od dva puta ukupnih emisija CO2 u SAD prošle godine.
Predlog je ambiciozniji od cilja koji je predstavio predsednik SAD Džozef Bajden za 2021, koji podržavaju proizvođači automobila, a kojim je predviđeno da 50 odsto novih vozila do 2030. budu električna vozila (EV) ili hibridi.
Sindikat Ujedinjenih radnika automobila, koji je ranije upozoravao na gubitak radnih mesta zbog prelaska na električna vozila, rekao je da će razmotriti predlog EPA.
''Nema dobrog razloga zašto proizvodnja električnih vozila ne može da bude 'kapija srednje klase', što su automobilski poslovi bili za generacije sindikalnih radnika u automobilskoj industriji. Ali prvi znaci koje dobijamo od ove industrije su zabrinjavajući. Prisiljavanje radnika da se odlučuju između dobrih poslova i zelenih poslova je pogrešan izbor", saopšteno je iz tog sindikata.
NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.
Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.