Što je veća snaga punjenja električnog automobila, odnosno stanice za punjenje, to se električni automobil brže puni strujom
Za razliku od mnogih Zapadnih država, vozači u našoj zemlji uglavnom nisu zainteresovani za kupovinu električnih automobila. Uz brojne argumente (visoka cene, nedostatak infrastrukture za punjenje, nedovoljna autonomija vožnje...), pomenuće i sporo punjenje. A da li je zaista tako?
Pa, uglavnom jeste. Zato je nemački automobilski klub ADAC odlučio da testira brzinu punjenja električnih automobila.
Što je veća snaga punjenja električnog automobila, odnosno stanice za punjenje, to se električni automobil brže puni strujom.
Dok se neki električni automobili pune samo sa 50 kW, na primer, Audi e-tron GT generiše i do 270 kW snage punjenja. Međutim, ovo zavisi ne samo od maksimalne snage punjenja, već i od takozvane krive punjenja.
Ako se vršna snaga dostigne samo nakratko, to nije tako dobro kao kada se električni automobil puni velikom snagom najduže moguće vreme.
Slično dometu, odlučujući faktor pri punjenju baterije je temperatura. Ako je baterija previše hladna ili previše vruća, sistem upravljanja u bateriji smanjuje snagu punjenja.
Na primer, Tesla Model 3 napunio se strujom dovoljnom za 332 kilometra za 30 minuta, sa prosečnom brzinom punjenja od 106 kW, dok je Porsche Taycan – koji je punio dvostruko većom snagom – napunio samo za 20 kilometara više od Tesle u istom periodu. Razlog je pad brzine punjenja.
Međutim, na vrhu liste je Hyundai Ioniq 6 2WD (sa baterijom kapaciteta 77,4 kWh) – napunio je dvostruko više električne energije, čak za 492 km sa prosečnom snagom punjenja od 190 kW za 30 minuta.
Volkswagen ID.3 (baterija od 77 kWh), na primer, za 30 minuta napuni dovoljno struje za 292 kilometra, Tesla Model Y MR za 295 km, Peugeot e-208 za 200 km, MG 5 Maximum Range za 201 km, BMW i4 eDrive 40 (sa baterijom od 80,7 kWh) za 357 km, Renault Megane E-TECH EV60 za 224 km.
NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.
Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.