Jedan pogrešan potez na pumpi ili u garaži može vas koštati na stotine hiljada dinara
Foto: PixabayOdržavanje automobila ne podrazumeva samo redovnu zamenu ulja i punjenje rezervoara. I najmanja greška pri izboru ili mešanju tečnosti u vozilu može izazvati skupe kvarove, smanjiti bezbednost vožnje ili čak potpuno uništiti motor.
U nastavku otkrivamo najčešće zablude i greške koje vozači prave, kao i kako da ih izbegnete.
Ukoliko u dizelski motor sipate benzin, rizikujete ozbiljna oštećenja. Benzin nema svojstva podmazivanja poput dizela, što može dovesti do kvara na klipovima, ventilima i sistemima za ubrizgavanje.
Još je opasnije što benzin u dizel motoru može izazvati prerano paljenje, usled visoke kompresije, što rezultira "lupanjem" i oštećenjem unutrašnjih delova.
Obrnuta greška - sipanje dizela u benzinski motor - teže se događa zbog dizajna pištolja za točenje, ali i tada može doći do problema u radu motora. U svakom slučaju, ako greškom sipate pogrešno gorivo, nemojte paliti motor, već odmah potražite pomoć stručnog servisa.
Na tržištu se nalaze antifrizi različitih boja - plavi, crveni, narandžasti, zeleni - ali boja ne garantuje kompatibilnost. Mešanje različitih tipova antifriza može izazvati hemijske reakcije koje smanjuju efikasnost hlađenja, dovode do penušanja, stvaranja kamenca i korozije.
Ako niste sigurni koju vrstu imate, najbolje rešenje je potpuno isprati sistem hlađenja i nasuti odgovarajući antifriz.
U slučaju manjka antifriza zbog isparavanja ili curenja, možete privremeno dodati destilovanu vodu, ali nikako običnu vodu iz česme - ona sadrži minerale koji uzrokuju taloženje kamenca u sistemu.
Čak i destilovana voda razređuje antifriz i smanjuje njegovu efikasnost, pa bi zamena kompletnog rastvora trebalo da usledi što pre.
U sistem kočnica nikako ne smeju da se mešaju tečnosti različitih svojstava. Na primer, DOT 3, 4 i 5.1 su na bazi glikola i mogu se mešati međusobno, ali nikada sa DOT 5 tečnošću koja je silikonska i potpuno nekompatibilna.
Mešanje može dovesti do smanjenja tačke ključanja i stvaranja mehurića u kočionom sistemu, što značajno umanjuje efikasnost kočenja.Umesto dolivanja, uvek se preporučuje potpuna zamena kočione tečnosti.
Za razliku od drugih tečnosti, mešanje mineralnog i sintetičkog motornog ulja nije toliko štetno, ali ni poželjno. Najvažnije je obratiti pažnju na viskoznost i specifikacije, jer neprilagođeno ulje može uticati na performanse i potrošnju goriva.
U akumulatorima koji zahtevaju održavanje, dolivanje se vrši isključivo destilovanom vodom. Obična voda može izazvati taloženje i koroziju, smanjujući kapacitet i životni vek akumulatora. Nikada ne prepunjavajte ćelije - nivo mora biti u skladu sa oznakama proizvođača.
Zamena halogenih sijalica LED varijantama u starijim automobilima često izaziva probleme. Bez odgovarajuće homologacije i pravilnog pozicioniranja, snop svetlosti može zaslepljivati druge vozače, a često se pojavljuje i greška na instrument tabli. Većina LED sijalica koje se kupuju "na brzinu" nisu legalne za korišćenje bez atesta, piše HAK Revija.
NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.
Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.







