Po popularnosti brendova e-automobila u Nemačkoj vodi Folksvagen sa 207.000, ispred Tesla sa 146.000 i Renoa sa 113.000.
Nemačka će naširoko promašiti cilj da do 2030. na njenim drumovima bude 15 miliona električnih vozila, rekao je u utorak direktor istraživačkog Centra za menadžment automobilia (CAM) Štefan Bracel.
Vlada "mora da prođe proveru realnosti", ocenio je Bracel, dodajući da država treba da usaglasi političke ciljeve sa merama koje proglašava.
Nemačka još samo nekoliko dana - do 1. septembra - subvencioniše pravna lica pri kupovini čisto električnih automobila sa do 4.500 evra. Pritom, firme sada regstruju dva od tri nova e-vozila. Povrh toga, od Nove godine i subvencije fizičkim licima smanjuje na najviše 3.000 evra doplate za električni automobil.
Na polovini ove godine, u Nemačkoj je bilo nepunih 1,2 miliona e-automobila, odnosno 2,4 odsto ili manje od jednog na 40 klasičnih. U zemlji je, naime, registrovano 49 miliona automobila.
U prvih šest meseci 2023. na puteve je izašlo 220.000 e-vozila, a za ispunjenje deklarisanog cilja do kraja godine treba da ih bude 750.000 - umesto toga, očekuje se 450.000.
Tim tempom, 2030. u Nemačkoj će biti 7-8 miliona električnih automobila, dakle upolja manje od ciljane brojke.
Prema podacima CAM, po brendu e-automobila u Nemačkoj vodi Folksvagen sa 207.000, ispred Tesla sa 146.000 i Renoa sa 113.000. Slede Hjundai, Smart, BMW, Opel, Audi, Mercedes i Fiat.
Kineski brendovi poput MG i Volvo - da, vlasnik je koncern Geely, u Nemačkoj su prodali 17.000 i 9.500 jedinica, a u četforocifrenoj zoni je još i BID, sa 1.448.
Prema tipu električnog vozila, uočljiv je rast udela SUV automobila sa jedva nešto preko četvrtine na više od 35 odsto.
NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.
Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.