Nisu kao ostali Japanci: Neće više da ulažu u SUS, sav novac ide na električna vozila

Proizvođač automobila će uskladiti svoj portfolio sa regionalnim zahtevima

04.06.2024. 22:45
  • Podeli:
Nissan Ariya EVOLVE+, nisan arija evolv+, 30 maj 2024 - profimedia-665ee1a4a3081.webp Foto: Profimedia

Toyota, Mazda i Subaru su nedavno objavili da udružuju snage na razvoju motora sa unutrašnjim sagorevanjem sledeće generacije.

Međutim, jedan od preostalih japanskih proizvođača automobila zauzeo je radikalno drugačiji pristup odlučivši da u potpunosti prestane da ulaže u benzinski i dizel pogon. Nissan tvrdi da je završio sa ulaganjima novca na novu SUS tehnologiju.

Australijski magazin Drive razgovarao je sa višim potpredsednikom kompanije i glavnim direktorom za planiranje za region Afrike, Bliskog istoka, Indije, Evrope i Okeanije (AMIEO) o tome šta možemo da očekujemo u budućnosti.

Fransoa Bejli je na pitanje da li Nissan namerava da razvije nove motore sa unutrašnjim sagorevanjem odgovorio:

"Naša budućnost je EV. Ne ulažemo u novi SUS pogon, to je sigurno."

On je napomenuo da će prelazak sa automobila na konvencionalni pogon na potpuno električne modele biti obavljen kroz Nissanovu e-Power tehnologiju.

To je nekonvencionalna hibridna postavka gde motor sa unutrašnjim sagorevanjem deluje kao generator za punjenje baterije. Ne pokreće točkove, tako da je sličan Mazdinom rotacionom motoru u krosoveru MX-30 .

Da bi maksimalno povećao uštedu goriva u ovim hibridnim automobilima, Nissan želi da poveća termičku efikasnost postojećih motora sa unutrašnjim sagorevanjem na impresivnih 50 procenata.

Radi se na tehnologiji već nekoliko godina, uz najavu iz 2021. da je prototip e-Power postigao prekretnicu tokom testiranja

Poređenja radi, Toyotina Dynamic Force linija motora sa tri, četiri i šest cilindara već je premašila efikasnost od 40 procenata.

Samo zato što Nissan više ne ulaže novac u potpuno nove motore, to ne znači da će se prelazak isključivo na EV desiti preko noći.

Bejli je istakao da su propisi o emisiji i dalje manje strogi u nekim delovima sveta, kao što je Afrika gde su automobili Euro 2 standarda i dalje dopušteni.

Proizvođač automobila će uskladiti svoj portfolio sa regionalnim zahtevima, tako da će nestanak SUS-a biti postepen. Trenutni motori će verovatno biti ažurirani kako bi ispunili strože propise.

Toyota, Mazda i Subaru veruju da se motor sa unutrašnjim sagorevanjem može spasiti tako što će ga pokretati približno ugljenično neutralna goriva.

Najveći svetski proizvođač automobila radi na tri redna 4-cilindraša, dok se Mazda fokusirala na povratak rotacionog motora.

Što se tiče Subarua, on priprema novu hibridnu postavku zasnovanu na njegovom prepoznatljivom bokser motoru.

Honda želi da postane čisto električna na svim glavnim tržištima (uključujući Severnu Ameriku) već 2040.

  • Podeli:

Ostavite Vaš komentar:

NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.

Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.

Komentari ()