Ovo je lista automobila s najmanje i najviše kvarova, pogledajte tko je zauzeo vrh
Foto: PixabayNajnoviji TUV izveštaj iz Nemačke za 2026. godinu pokazuje zabrinjavajući trend u tehničkoj ispravnosti vozila. Skoro jedno od pet vozila (21,5 odsto) ne prolazi glavni tehnički pregled zbog ozbiljnih kvarova, što je četvrti uzastopni rast u poslednjih nekoliko godina.
Prosečna starost automobila u Nemačkoj trenutno je 10,6 godina, dok je 2015. iznosila 9 godina. Po prvi put u izveštaju su uključena i električna vozila, koja su pokazala različite rezultate.
Najbolje su prošli Mini Cooper SE, Audi Q4 e-tron i Fiat 500e, sa vrlo malim procentom kvarova kod vozila starosti 2 do 3 godine. S druge strane, Tesla Model Y zauzima poslednje mesto sa 17,3 odsto kvarova, pretežno na sistemu ogibljenja i kočionim diskovima. Model 3 nije mnogo bolji, sa 13,1 odsto kvarova.
Problemi električnih vozila, kako izveštava TÜV, često su povezani sa velikom težinom baterija i rekuperacijom, zbog čega se kočnice manje koriste, a ogibljenje brže troši.
Pobednik izveštaja je Mazda 2, sa samo 2,9 odsto kvarova kod vozila starosti 2 do 3 godine. Odlične rezultate postigli su i VW Golf Sportsvan i VW T-Roc. U mini segmentu prednjači Fiat 500e, dok je u kompaktnoj kategoriji najbolji BMW serije 1.
TUV upozorava da visoke stope kvarova kod modela poput Tesla Model Y, BMW serije 5 i Renault Clio pokazuju da problemi nisu nužno povezani sa starošću vozila, već sa specifičnim tehničkim nedostacima.
NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.
Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.







