Istraživački tim sa Univerziteta CBU (Kolorado, SAD) uspeo da reši zagonetku
Baterije s vremenom gube kapacitet. To se odnosi i na one koji se nalaze u mobilnim telefonima te na one koji se nalaze u električnim automobilima. Fenomen nikada pre nije bio u potpunosti objašnjen, ali sada je međunarodni istraživački tim sa Univerziteta CBU (Kolorado, SAD) uspeo da reši zagonetku.
Litijum-jonska baterija je jedna od najčešćih baterija na svetu i obično sadrži kobalt, koji je opasan za okolinu. Inženjeri su pokušali da ga zamene niklom i magnezijumom, ali nije ispalo baš dobro i smanjilo je količinu energije koju baterija može da uskladišti, navodi Revija HAK.
Naučni tim s CBU-a je odlučio da istraži razlog zašto se litijum-jonska baterija degradira i otkrio da molekuli vodonika iz elektrolita baterije zauzimaju mesta na katodi koju bi litijum-joni inače trebalo da zauzimaju. Zbog toga litijum-joni imaju manje mesta za vezivanje za katodu, smanjujući kapacitet baterije.
Sada se naučnici iz CBU-a nadaju da će njihovo otkriće dovesti do toga da će proizvođači baterija proizvesti novu vrstu premaza na katodi baterija koji blokira molekule vodonika, prenosi Revija HAK.
NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.
Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.