'Ovo je trenutno najodrživiji automobil na svetu, napravljen u cilju da se minimizuje emisija CO2 tokom proizvodnje, životne faze i kraja životnog veka automobila'
Električni automobili se mogu napajati iz obnovljivih izvora energije poput sunca, vetra i vode. Oni ne koriste izduvni sistem pa kod njih nema ni emisije štetnih gasova, a samim tim ni zagađenja.
Dodatni benefit osmislili su studenti, koji su napravili električni automobil koji "hvata" više ugljenika nego što emituje.
"Koliko znamo, ovo iza mene je trenutno najodrživiji automobil na svetu. Zove se – ZEM. To je skraćenica za – mobilnost bez emisija (engl. zero emission mobility). Ovaj automobil je napravljen u cilju da se minimizuje emisija ugljen-dioksida (CO2) tokom faze proizvodnje, životne faze i faze na kraju životnog veka automobila", ističe finansijski menadžer ZEM-a Jens Lahaje.
Možda zvuči kao slogan ili fraza, ali ovaj automobil – hvata više ugljenika nego što ga emituje. On sa prednje strane ima dva ugljenična filtera, koji bukvalno filtriraju vazduh dok se vozite, hvatajući ugljenik koji se zaglavi u filterima, objašnjava on.
Električna vozila koja pokreću baterije praktično ne emituju CO2 tokom rada u poređenju sa vozilima sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem. Proizvodnja baterijskih ćelija, međutim, može da stvori toliko zagađenja da električnim vozilima treba da pređu desetine hiljada kilometara da bi postigli "paritet ugljenika" uporediv sa modelima na fosilna goriva.
NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.
Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.