Na žalost, samo pod uslovom da imate dovoljno novca da ih priuštite...
Proizvođači egzotičnih automobila u malim serijama biće izuzeti iz zabrane prodaje benzinaca i dizelaša u Evropskoj uniji, koja stupa na snagu od 2035. godine i koja se odnosi na sva vozila koja u nemaju nultu emisiju štetnih gasova (CO2).
Potpuni prelaz na električni pogon ili na sintetička goriva bio bi veliki izazov za proizvođače supersportskih automobila poput Bugattija, Koenigsegga i Paganija, koje proizvode egzotične supersportske automobile velike snage koje pretežno pokreću motori sa unutrašnjim sagorevanjem.
Ipak, odredba Evropskog parlamenta jasno kaže da oni proizvođači automobila koji "registruju manje od 1.000 novih vozila godišnje imaju trajno izuzeće".
Bugatti, koji je od nedavno u većinskom vlasništvu kompanije hrvatskog inovatora i preduzetnik Mate Rimca, proizveo je samo 80 automobila prošle godine. To znači da ni blizu ne premašuje granicu od 1.000 primeraka godišnje, pa će moći da nastavi sa prodajom svojih automobila sa benzinskim motorima i nakon 2035. godine. Zato ni ne čudi to što je Rimac prošle godine najavio da se električni Bugatti neće pojaviti u narednih 10 godina.
Tu je i švedski Koenigsegg, čiji novi model CC850, predstavljen prošle godine, pokreće V8 tvin-turbo benzinac zapremine 5,0 litara koji razvija 1.363 konjske snage. Taj model prilično troši i zagađuje, ali će ga Šveđani proizvesti u samo 70 primeraka. Koenigsegg godišnje napravi oko 35 vozila, tako da je još dalje od granice od 1.000 komada nego u slučaju Bugattija, prenosi N1.
To ipak ne znači da ti proizvođači neće ulagati u ekološki prihvatljivija rešenja. Naslednik Bugattija Chirona će biti model sa hibridnim pogonom koji se očekuje 2027. godine. Veza kompanije Bugatti Rimac sa Porscheom omogući će lakšu upotrebu njihove baterijske tehnologije.
Uz Bugatti i Koenigsegg, tu je i italijanski Pagani koji od početka proizvodnje 1992. godine nije napravio ni 500 automobila. Takođe, tu su i brendovi poput britaskih Ariela, Ginette i Morgana, austrijskog KTM-a ili holandskog Donkervoorta čija proizvodnja takođe ne prelazi 1.000 komada godišnje.
Sve ti prozvođači koriste benzinske motore za svoje modele i moći će to da radi i posle 2035. godine, pa ćete i dalje moći da ih kupujete i uživate u pravom zvuku rasnog sportskog motora. Naravno, pod uslovom da imate dovoljno novca da ih priuštite.
NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.
Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.