Ovo je samo početak.
Globalno tržište električnih automobila postepeno raste, a dosad je u ovoj godini širom sveta prodato 9,8 miliona vozila.
To predstavlja povećanje od 20% u odnosu na prošlu godinu, ali rast nije na istom nivou u svim regionima.
U Evropi je zabeležen pad prodaje električnih automobila za 4%, zbog toga što su pojedine zemlje poput Nemačke ukinule subvencije. Trgovinska ograničenja koja je EU uvela za kineska električna vozila takođe su odigrala ulogu u ovom padu.
Situacija u SAD i Kanadi je bolja sa stalnim rastom prodaje električnih automobila od 9%, međutim, rezultati novembarskih predsedničkih izbora u SAD bi mogli da utiču na buduću prodaju u ovim zemljama.
Sveukupno kinesko tržište automobila zapravo se malo smanjilo. Izveštaji govore da je prodato ukupno 1,92 miliona automobila, što je manje za 1,1 %, ali vozila nove energije (NEV), koja uključuju potpuno električne i plug-in hibridne modele, suprotstavljaju se ovom trendu.
Prodaja NEV vozila u Kini porasla je za 43,2%, što sada čini 53,5% ukupne prodaje putničkih automobila.
Kineska vlada pomaže u rastu prodaje subvencijama za zamenu nudeći do 2.800 dolara za zamenu starog automobila za NEV, odnosno 2.100 dolara za zamenu za automobil sa manjim motorom.
"To što je Kina premašila milion prodatih automobila u jednom mesecu je samo početak. Očekujemo da će ova prekretnica biti ponovljena više puta do kraja godine, jer prodaja obično raste u drugoj polovini godine", izjavio je analitičar Čarls Lester.
NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.
Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.