Prilikom testiranja udara u zaštitnu ogradu automobili nisu prošli test
Foto: ShutterstockZastrašujući snimak Rivianovog električnog kamioneta, koji nakon što je vozač "izgubio kontrolu nad vozilom" s lakoćom probija betonske ograde, jasno upućuje na nove bezbednosne probleme, prvenstveno s američkih auto-puteva, a potom i evropskih.
Nedavno smo svedočili kobnoj saobraćnoj nesreći u kojoj je jedno vozilo probilo ogradu i zabilo se u drugo vozilo iz suprotnog smera. Šta tek reći ako se to dogodi vozilu koje teži debelo preko dve, pa i tri tone?
Veliki električni kamioneti su prvi na udaru kad je u pitanju masa vozila. Kako bi imali koliko toliko pristojan doseg, imaju ugrađene ogromne baterije, a time im i masa drastično raste. U proseku su 20 do 50% teži od ekvivalentnih vozila pogonjenih fosilnim gorivima, a u slučaju Riviana sa snimke, govorimo o čak 3.6 tona, piše Associated Press.
Univerzitet Nebraska-Lincoln nedavno je napravilo test naleta električnog Riviana R1T na standardnu zaštitnu ogradu pri brzini od 96 km/h kako bi proverili može li ograda izdržati takav udarac. Sudeći po snimku na kojoj Rivian bez problema prolazi kroz ogradu i još pomera betonske prepreke, jasno je kako će se u budućnosti nešto morati menjati.
Zanimljivo je da je testiran i osetno lakši Tesla Model 3, koji ograda takođe nije zaustavila. Pritom se radi o ogradi serftifikovanoj na oko 2300 kg. Ne treba napominjati kako je Rivian osetno teži, baš kao i novi Cybertruck. Isto važi i za neke plug-in hibride, poput BMW-a XM, kao i manje električne modele poput Mercedesa EQE, a koji nisu testirani. Ne želimo ni zamisliti što se dogodi kad se u ogradu zaleti GMC Hummer EV težak preko 4 tone.
Nema sumnje, po pitanju bezbednosti putne infrastrukture dolaze izazovna vremena, u kojima će se mnogi pravilnici morati korigovati, prenosi Index.hr.
NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.
Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.







