Uprkos razvoju tehnologije gume se nisu preterano menjale poslednjih decenija
Goodyear je predstavio sistem koji bi trebalo da nadogradi osnovnu ulogu guma. Naime, ovaj sistem bi registrirao opasnost i nakon analize aktivirao AEB sistem automatskog kočenja u nuždi.
Sistemi za automatsko kočenje danas odlično funkcionišu na suvoj podlozi, dok u nepovoljnim vremenskim uslovima pokazuju slabosti. Goodyear je u saradnji sa holandskom istraživačkom organizacijom TNO razvio sistem koji koristi podatke prikupljene s prednje i zadnje kamere vozila, vremenske informacije trećih strana i pojedinosti o tipu gume kako bi odredio najbolji trenutak za aktiviranje sistema automatskog kočenja u nuždi.
Na sve se nadovezuje SightLine sistem koji unapređuje mogućnosti guma. Time napredne nove gume mogu meriti trenje s površinom kolovoza, pritisak vazduha i, zavisno o istrošenosti, regulisati silu kočenja na AEB sistemu.
Goodyear kaže da testovi na mokrim kolovozima pokazuju da AEB sistem koji koristi tehnologiju SightLine može sprečiti ili bar značajno umanjiti udarce pri brzinama do 80 km/h pritiskom na kočnice mnogo pre nego što bi to uradio na suvoj površini.
"Sigurnost je kamen temeljac Goodyearove predanosti inovacijama", rekao je potpredsednik i glavni tehnološki direktor Goodyeara Kris Helsel te nastavio:
"Pružanjem kritičnih informacija o gumama i uslovima na kolovozu u AEB sustavima pomažemo proizvođačima originalne opreme i njihovim kupcima da naprave korak napred u sigurnosti. AEB sistemi će imati ključnu ulogu u automatiziranoj vožnji, pomažući u pružanju sveobuhvatnog sigurnosnog rešenja u svakom trenutku."
NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.
Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.