Do 2030. cena bi mogla da bude oko 64 dolara po kWh, dok druge procene spominju oko 32 i 54 dolara po kWh
Prema Recurrentu, portalu za menadžment EV, troškovi zamene akumulatora električnog automobila mogli bi biti niži od troškova popravka benzinca do 2030. Goldman Sachs podupire ovu tvrdnju predviđajući da će do 2026. cene baterija pasti na 80 dolara po kWh, što je pola cene u poređenju sa 2023. godinom. Cene bi mogle da budu još niže ako LFP baterije preuzmu tržište, jer su već na 75,3 dolara/kWh.
Do 2030. cena bi mogla da bude oko 64 dolara po kWh, dok druge procene spominju oko 32 i 54 dolara po kWh.
Ako se ove brojke potvrde, cela baterija mogla bi da košta između 3.375 i 5.000 dolara, u zavisnosti od veličine paketa, što odgovara ceni velikog kvara benzinskog motora.
Ovo smanjenje troškova ima nekoliko uzroka. Više od 40% pada posledica je sniženja cena roba poput litijuma i kobalta.
Između 2020. i 2023. takozvana zelena inflacija poskupela je sirovine, ali tržište sada pokazuje znakove stabilizacije, što dovodi do veće pristupačnosti komponenti baterija. Paralelno s tim, industrijski divovi već prihvataju ovaj trend.
Proizvođači kao što su CATL i BYD traže od svojih dobavljača dodatne napore i počeli su nuditi LFP ćelije po cenama od samo 56 dolara po kWh.
Izveštaj naglašava da ova evolucija ne samo da jača ekonomsku održivost električnih vozila, već i uklanja jednu od najvećih psiholoških prepreka za potrošače - strah od visokih troškova zamene baterije.
Ako zamena baterije više nije preskupa, privlačnost električnih automobila će se povećati.
NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.
Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.