Čak i dobavljači povezani sa električnim vozilima trpe posledice nakon što su vlade smanjile subvencije, a prodaja naglo pala
Nemačka kompanija Gerhardi Kunststofftechnik GmbH preživela je Napoleonovu invaziju, Veliku depresiju i dva svetska rata. Međutim, trenutna automobilska kriza u Evropi dovela je ovog proizvođača plastike na ivicu propasti, piše Blumberg.
Prošlog meseca, nakon dugog perioda rastućih troškova i pada potražnje, Gerhardi Kunststofftechnik, kompanija koja je, između ostalog, proizvodila trokraku zvezdu, čuveni Mercedesov amblem, podnela je zahtev za stečaj, ostavivši svojih 1.500 zaposlenih u neizvesnosti.
Gerhardi je samo jedna od stotina malih kompanija u evropskom lancu snabdevača automobilske industrije koje se bore za opstanak, dok proizvođači automobila smanjuju proizvodnju usled slabije prodaje i turbulentne tranzicije ka električnim vozilima.
Francuska kompanija Forvia SE, koja proizvodi komponente za Stellantis i Volkswagen, otpušta hiljade radnika jer prelazak na električna vozila čini tradicionalne proizvode poput menjača i izduvnih sistema manje traženim.
Međutim, čak i dobavljači povezani sa električnim vozilima, poput švedskog proizvođača baterija Northvolt AB, takođe trpe posledice nakon što su vlade smanjile subvencije, a prodaja naglo pala.
Ove godine evropski proizvođači auto-delova najavili su da će otpustiti 53.300 radnika, od kojih je većina u Nemačkoj, pokazuju podaci industrijskog udruženja CLEPA. To je više nego tokom pandemije koronavirusa, kada su fabrike i prodajni saloni mesecima bili zatvoreni.
"Uz visoke cene energije na kontinentu, birokratske prepreke i pretnju pogoršanja trgovinskih odnosa sa Sjedinjenim Državama, naredna godina izgleda podjednako sumorno", izjavio je Matijas Cink, predsednik udruženja CLEPA.
"Kompanije su uložile ogromna sredstva očekujući nagli rast prodaje električnih vozila, ali to se nije dogodilo".
Dobavljači u automobilskoj industriji zapošljavaju oko 1,7 miliona radnika širom Evropske unije i godišnje troše oko 30 milijardi evra na istraživanje i razvoj. Prema podacima konsultantske firme McKinsey, svaki peti dobavljač automobila očekuje gubitke sledeće godine.
NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.
Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.