Četvrtina kupaca traži automobile između 3.000 i 5.000 evra.
Polovni automobili u Srbiji skuplji su u proseku 21 posto u odnosu na 2021. godinu, rast cena biće nastavljen, a stabilizacija se očekuje tek u 2024. godini, poručuju sa portala Polovniautomobili.
"Verujem da neće u bliskoj budućnosti doći do pada cena, a stabilizacija cena se može očekivati u 2024. godini", rekla je Romana Takov sa tog portala.
Procena je da se u Srbiji godišnje proda oko 150.000 polovnih vozila.
Više od petine je rast cena u odnosu na 2021, a 29 procenata u odnosu na cene iz 2020. godine.
Takov navodi da su skuplji polovnjaci rezultat pandemije koja je donela nestašicu mikročipova neophodnih za nove automobila.
Manje novih automobila uticalo je i na ponudu polovnih, pa tako i cene.
"Sadašnja situacija u Ukrajini ima uticaj i može samo da dodatno intenzivira postojeći disbalans ponude i potražnje polovnjaka", rekla je ona.
Podsetila je da su Rusija i Ukrajina značajne kako za nabavku sirovina za auto industriju, tako i po pitanju isporuke komponenata fabrikama u drugim državama.
"Teško je reći koliki je uticaj samog dešavanja u Ukrajini, a koliko je od korone. Povezani su i teško odvojivi", rekla je ona.
Takov kaže da se u Srbiji najviše kupuju polovnjaci napravljeni između 2005. i 2010. godine.
Podatak da je 80 posto prodatih starije od 10 godina, objašnjava platežnom sposobnošću.
"Prema našim istraživanjima četvrtina kupaca traži polovni auto od tri do pet hiljada evra, zatim dve do tri hiljade, a tek onda za pet do sedam hiljada evra. Najpopularniji su i dalje dizelaši", rekla je ona.
S obzirom na 29 posto veće cene u odnosu na 2020. godinu Takov kaže da je moguće da je neko ko je tada kupio nov auto sada preko prodaje istog polovnog ostao na nuli, ili čak i zaradio.
NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.
Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.