Stao rast prodaje kineskih električnih vozila: Evropske carine daju rezultate?

Kineski proizvođači automobila, koji uključuju BYD, MG, Nio i Xpeng osvojili su oko 8,5% tržišnog udela

02.02.2025. 07:08
  • Podeli:
automobili, auto industrija - shutterstock_1263911074-679f0a5991fe7.webp Foto: Shutterstock

Kineske marke registrovale su 3,5% manju prodaju električnih vozila u Evropi tokom 2024. godine, nego u 2023. Prema podacima kojima raspolaže Dataforce, ovo je prvi godišnji pad od ulaska kineskih proizvođača na tržište.

Ukupno, kineski proizvođači automobila, koji uključuju BYD, MG, Nio i Xpeng osvojili su oko 8,5% tržišnog udela, piše Bloomberg.

Decembar je obeležio drugi mesec dodatnih carina Evropske unije uvedenih nakon što je utvrđeno da kineske državne subvencije daje nepravednu prednost električnim vozilima kineske proizvodnje.

U celoj Evropi, kineski proizvođači automobila zadržali su 8,2% tržišta električnih vozila u decembru, što je blagi skok u odnosu na prethodni mesec. Ipak, još uvek je to ispod proseka.

Podaci pokrivaju zemlje Evropske unije, Velike Britanije i članice Evropskog udruženja za slobodnu trgovinu poput Norveške.

Dodatni nameti EU, koji u slučaju MG-a znače i carine do 45%, počeli su da utiču na tržište početkom godine.

Uprkos nedavnim neuspesima, kineski EV konkurenti i dalje su "egzistencijalna pretnja" evropskim proizvođačima automobila, navela je kompanija za istraživanje tržišta Jato Dynamics u izveštaju.

  • Podeli:

Ostavite Vaš komentar:

NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.

Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.

Komentari ()