Stelantis pokreće novi projekat: Planira smanjenje emisija CO2 pomoću hidrogenizovanog ulja

Projekat se fokusira na sledeće aspekte

14.11.2025. 14:49
  • Podeli:
stelantis, stellantis, 6 sept 2024 - profimedia-65ce1970f1d50.webp Foto: Profimedia

Kompanija Stelantis objavila je danas da je pokrenula inovativan projekat HVO Aurora koji je osmišljen da pomogne kompanijama da smanje emisije ugljen-dioksida korišćenjem ekološki prihvatljivih goriva za vozne parkove lakih komercijalnih vozila (LCV). 

Kako navodi Stellantis, inicijativa je podržana od strane "Stellantis Pro One", poslovne jedinice za komercijalna vozila, i razvijena je unutar „Star Up“ Stellantis internog programa preduzetništva koji omogućava zaposlenima da pretvore inovativne ideje u stvarne projekte.

HVO Aurora je projekat koji se fokusira na praćenje, verifikaciju i izveštavanje o praktičnoj upotrebi hidrogenizovanog biljnog ulja (HVO) - obnovljivog goriva napravljenog od otpadnih materijala, poput upotrebljenog ulja za kuvanje i životinjskih masti, koje može pomoći u smanjenju emisija ugljen-dioksida.

Projekat uvodi jednostavan sistem za praćenje i sertifikaciju koji beleži tip goriva, pređenu udaljenost i potrošnju. 

Te informacije se zatim bezbedno šalju u oblak, pružajući preduzećima transparentan dokaz u realnom vremenu o stvarnoj upotrebi niskougljeničnog goriva i njegovim ekološkim koristima.

Šef sektora za proizvode i inovacije u Stellantis Pro One Luka Marengo izjavio je da taj projekat predstavlja konkretan korak napred u izgradnji čistije budućnosti mobilnosti u Evropi.

"HVO Aurora pokazuje kako možemo odmah da smanjimo emisije takoreći od izvora do točka, koristeći rešenja koja funkcionišu sa vozilima na koja naši kupci već računaju. U Stellantis Pro One ostajemo posvećeni pružanju praktičnih i skalabilnih načina koji pomažu preduzećima da odmah smanje emisije u celom ciklusu", rekao je Marengo.

Stellantis je pokrenuo evropsku turneju dugu mesec dana u saradnji sa SP3H, francuskom kompanijom specijalizovanom za inteligentne senzore za niskougljenična goriva. 

Dva Stellantis vozila (Citroën Berlingo i Fiat Profešional Ducato) opremljena SP3H-ovim FluidBox Micro senzorom krenula su na put kroz Evropu kako bi prikupila podatke o stvarnoj upotrebi goriva. 

Njihova misija je jednostavna: pokazati da se čistija goriva koja se mogu pratiti mogu koristiti u postojećim vozilima - bez ikakvih promena u voznim parkovima ili infrastrukturi - nudeći praktičan i komplementaran način za smanjenje emisija CO₂ „od izvora do točka“.

Dok vozila putuju kroz nekoliko evropskih zemalja, SP3H FluidBOX platforma će prenositi stvarne podatke koji potvrđuju upotrebu HVO-a i procenjuju uštedu ugljen-dioksida.

Ta demonstracija pokazuje da čista mobilnost ne zavisi od jednog rešenja.  Uz pomoć senzora u automobilu koji potvrđuju upotrebu niskougljeničnih goriva, HVO Aurora pruža neposrednu, pouzdanu i inkluzivnu komplementarnu opciju za smanjenje emisija ugljen-dioksida, posebno za vozne parkove lakih komercijalnih vozila (LCV).

Sva Stellantis vozila i laka komercijalna vozila koja se trenutno prodaju već su potpuno kompatibilna sa HVO dizel gorivom (standard goriva N15940). 

Mnoga Euro 5 i Euro 6 dizel vozila koja su trenutno na putevima takođe mogu koristiti ovo gorivo bez ikakvih modifikacija. 

Kompanije traže rešenja koja im pomažu da odmah smanje svoj uticaj na životnu sredinu. 

HVO Aurora podržava ovu tranziciju omogućavajući rukovodiocima voznih parkova da prate i dokažu upotrebu obnovljivog HVO goriva u postojećim vozilima, kao jednostavan i neposredan način za smanjenje emisija bez promene poslovnih procesa ili infrastrukture, navodi se u saopštenju.

Preuzmite mobilnu aplikaciju:

Get it on Google PlayDownload on the App Store
  • Podeli:

Ostavite Vaš komentar:

NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.

Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.

Komentari ()