Scenic u novoj generaciji prelazi u tabor električnih krosovera
Scenic je u prošlosti bio jedan od najpopularnijih Renault modela, kada su u pitanju porodična vozila, a tako bi moglo biti i u budućnosti.
Poznato ime se vratilo, ali sada u potpuno novom izdanju.
Prethodnik je već delimično usvojio krosoverske manire, a novi model se u potpunosti preselio u svet krosovera. Sa potpuno novim dizajnerskim izrazom, Scenic E-Tech dosledno prati linije prošlogodišnjeg Vision Scenic koncepta.
Poput prethodnika, postavljen na alu felne od 20 inča, ovaj agresivno skrojen novitet meri 4470 mm u dužinu, 1864 mm u širinu i 1571 mm u visinu. To je primetan odmak od prethodne generacije, a što je još važnije, duži je za 271 mm od modela Megane E-Tech.
Praktičnost i prostranost su u fokusu, pa novi Scenic nudi i obilje prostora u kabini, brojne pregrade i prostore za odlaganje stvari, kao i prtljažnik sa osnovnih 545 litara.
A sada malo o ekološkoj strani. Renault želi da bude ugljenično neutralan u Evropi do 2040.
Deo truda vidljiv je na Scenicu, koji sadrži 24 odsto recikliranih materijala. Čak 90 procenata mase vozila može se reciklirati, uključujući komponente baterije. Pitanje je samo koliko će se od toga zaista reciklirati.
U unutrašnjosti kabinr možda nema prirodne kože, ali ima ekrana. Digitalni kokpit nudi standardne dijagonale 12,3 inča, dok centralni ekran za informacije i zabavu zasnovan na Androidu meri 12 inča i vertikalno je orijentisan.
Multisense je i dalje tu, a novina je Solarbay panoramsko staklo, koje se može zatamniti. U Renaultu kažu da su samo ovim, odnosno odsustvom zaštitne roletne, dobili dodatnih 30 mm prostora za glave putnika.
Tehnološka osnova je ista kao i kod ranijih električnih modela Nissan Ariya i Megane E-Tech, a ponuda se sastoji od dve konfiguracije baterija i elektromotora.
Početni model ima 170 KS i 280 Nm, a sa baterijom od 60 kWh nudi domet od 420 km. Snažnija opcija raspolaže sa 220 KS i 300 Nm, sa većom baterijom od 87 kWh i dometom od 620 km.
Performanse nisu objavljene, a prodaja startuje početkom naredne godine, do kada će biti poznata i cena.
NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.
Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.