Stiže budućnost: Baterije će uskoro biti deo karoserije, električni automobili biće lakši

Razvijen je koncept baterije koji se zasniva na kompozitnom materijalu

17.09.2024. 13:05
  • Podeli:
električni automobil, električno vozilo, budućnost, tehnologija - profimedia-65e47ede31a92.webp Foto: Profimedia

Baterije u automobilima po pravilu dolaze u posebnim pakovanjima, koja se uglavnom postavljaju u pod električnih automobila. Zbog toga su posebno ojačane, a sa njima raste i masa vozila. Ali sada se razvoj sve više kreće u pravcu toga da baterija postane sastavni deo karoserije automobila.

Naučnici sa Tehnološkog univerziteta Chalmers (Švedska) su razvili ovu ideju i postavili temelje za dalja istraživanja.

"Uspeli smo da napravimo bateriju od kompozita ugljeničnih vlakana koja je čvrsta kao aluminijum i dovoljno gusta za komercijalnu upotrebu. Baš kao i ljudski skelet, baterija ima nekoliko funkcija istovremeno", kaže naučnik Riča Čaudari.

Tim sa ovog Univerziteta razvio je ono što naziva "skladištenjem energije bez mase". Razvili su koncept baterije koji se zasniva na kompozitnom materijalu i ima ugljenična vlakna kao pozitivne i negativne elektrode, gde je pozitivna elektroda obložena litijum-gvožđe-fosfatom.

Rezultat je strukturna baterija koja može da skladišti energiju i pozitivno utiče na čvrstoću karoserije.

To znači da čak i proizvodi na baterije koji uključuju sve od mobilnih telefona, laptop računara, ručnih alata do električnih automobila mogu biti lakši.

Prema proračunima istraživača, domet električnog automobila može se povećati do 70 odsto sa jednim punjenjem, povećavajući kapacitet baterije i bolju efikasnost kroz manju masu.

Istraživači još imaju vremena da usavrše tehnologiju pre nego što bude komercijalizovana, ali je jasno da bi tehnologija mogla imati budućnost i u električnim automobilima i, na primer, u električnim avionima.

U potrošačkoj elektronici, u mobilnim telefonima i laptopovima, predviđene su tanke baterije, poput kreditne kartice, koje će prepoloviti masu baterija.

Međutim, nije sve tako idealno. Naučnici moraju povećati gustinu energije baterije pre nego što se ona može primeniti.

Trenutno je postignuta energetska gustina od 30 Wh/kg, što je mnogo manje od današnjih savremenih baterija. Ali, smanjenje mase ima svoje prednosti...

  • Podeli:

Ostavite Vaš komentar:

NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.

Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.

Komentari ()