Mnogi faktori utiču na vrednost polovnog automobila - od opšteg stanja, redovnog održavanja i starosti, ali kilometraža se pokazala kao jedan od presudnih parametara
Foto: PixabayNova analiza koja je obuhvatila hiljade polovnih automobila otkrila je ključne trenutke kada vozila doživljavaju najveći pad vrednosti. Istraživanje koje je sprovela platforma za prodaju vozila Carwow identifikovalo je tačne kilometraže na kojima vlasnici trpe najveće finansijske gubitke.
Mnogi faktori utiču na vrednost polovnog automobila - od opšteg stanja, redovnog održavanja i starosti, ali kilometraža se pokazala kao jedan od presudnih parametara koji određuje koliko će novca vlasnik dobiti kada odluči da proda svoje vozilo.
Carwow je detaljno analizirao podatke o cenama polovnih automobila prodatih na svojoj platformi u periodu između 2022. i 2024. godine, otkrivajući zabrinjavajući trend za vlasnike vozila.
Dobro je poznato da vrednost automobila značajno opada čim izađete iz salona, ali malo ko zna da vlasnici prvi ozbiljan finansijski udarac doživljavaju već kada vozilo pređe samo 15.000 kilometara. U tom trenutku vrednost vozila pada za čak 22 procenta u odnosu na inicijalnu cenu.
Međutim, ono što je još alarmatnije jeste da najdramatičniji pad vrednosti nastupa kada automobil dostigne 30.000 kilometara, kada cena u proseku pada za dodatnih 24 procenta! Ovo je ključni trenutak kada mnogi vlasnici nesvesno gube ogroman deo investicije uložene u vozilo.
Istraživanje je pokazalo da nakon što automobil pređe 100.000 kilometara, njegova vrednost u proseku pada za neverovatnih 64 procenta u poređenju sa originalnom cenom. Ovo predstavlja psihološku barijeru za mnoge kupce polovnih vozila.
Sledeći značajan pad vrednosti od 19 procenta nastupa kada vozilo dostigne 150.000 kilometara, što dodatno otežava prodaju automobila sa velikom kilometražom.
"Naši podaci jasno pokazuju koliko je važno pratiti kilometražu. Vlasnici koji žele da prodaju svoje polovnjake treba da reaguju brzo jer čekanje može dovesti do znatnog pada cene, posebno kada auto pređe 15.000 kilometara", objašnjava Jan Rid iz Carwow-a.
On dodaje: "Postoje brojni faktori koji utiču na vrednost automobila, međutim, kilometraža je jedan od ključnih parametara koji će, bez obzira na razlike između modela, uvek imati presudan uticaj na konačnu cenu".
NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.
Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.







