Globalna tražnja za litijum-jonskim baterijama procenjena je na oko 950 gigavat sati 2023. godine
Ono što se najavljivalo poslednjih godina, dešava se, i to brže od ranijih procena. Naime, cene baterija za električne automobile rapidno padaju, što obara i cene električnih automobila. Faktori koji utiču na pad cena baterija za 51 odsto uključuju pad cena sirovina kao što je litijum, ali i smanjenje tražnje za električnim automobilima.
Rezultat se već oseća u Kini - električni automobili sada imaju cene na nivou benzinskih automobila ili čak niže od njih, a značajna sniženja cena električnih automobila takođe se kreću ka evropskom kontinentu.
Naime, mnogo jeftinijih električnih automobila pojaviće se na tržištu 2025. i 2026. godine.
Globalna tražnja za litijum-jonskim baterijama nedavno je procenjena na oko 950 gigavat sati 2023. godine, dok je globalni proizvodni kapacitet, uglavnom u Kini, dvostruko veći.
Prema predviđanjima analitičara, napori na Zapadu da se razviju kapaciteti proizvodnje baterija koji bi odgovarali onima u Kini, samo će produbiti problem prekomernog kapaciteta.
Ovo je dobra vest za potrošače, prenosi BlumbergNEF, koji računa da će se niže cene odraziti na jeftinije modele električnih automobila, čija je proizvodnja planirana u narednih nekoliko godina.
Iako se uobičajeno smatra da niže cene električnih vozila podstiču tražnju i stoga dovode do oporavka globalnih cena baterija, Blumbergova analiza sugeriše da postoje i drugi faktori koji ukazuju na snižavanje cena još neko vreme.
Najvažnije je, smatraju, činjenica da kineske kompanije i drugi proizvođači nastavljaju da ulažu velika sredstva u istraživanje i razvoj, automatizovanu proizvodnju i nove fabrike.
BlumbergNEF stoga očekuje da će se niske cene zadržati najmanje narednih nekoliko godina kao rezultat.
NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.
Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.