Ako skladištite duže vreme AdBlue, trebalo bi da ga zaštitite od direktne sunčeve svetlosti i toplote
AdBlue je naziv vodenog rastvora uree.
Vozači novijih dizel automobila sa SCR katalizatorom moraju, pored dizela, redovno dopunjavati i ovu tečnost, zbog čega imaju dodatni rezervoar.
Rastvor se sastoji od približno jedne trećine uree i dve trećine demineralizovane vode. Ubrizgava se u protok izduvnih gasova i smanjuje emisiju toksičnih azotnih oksida (NOx).
Samo sa ovom naknadnom intervencijom moderni dizel automobili mogu da ispune Euro 6 standard emisije. Potrošnja je oko tri do pet odsto potrošnje dizela.
Pre nego što se AdBlue rezervoar isprazni, putni računar će vam poslati upozorenje. To se može desiti već posle 5000 kilometara, ali i kasnije, u zavisnosti od veličine rezervoara, piše Revijahak.
Neki automobili se neće pokrenuti ako ima premalo AdBlue u rezervoaru.
Ako skladištite duže vreme AdBlue, trebalo bi da ga zaštitite od direktne sunčeve svetlosti i toplote (temperature iznad 30 stepeni), navodi ADAC. Skladište treba da bude dobro provetreno.
Na temperaturama između minus 5 i plus 20 stepeni, AdBlue ima rok trajanja od najmanje godinu dana. Ako AdBlue počne da se razgrađuje, može nastati amonijak.
NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.
Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.