Kompanija sa sedištem u Šangaju obustaviće svu proizvodnju na šest meseci, zbog čega je upitna i sama budućnost kompanije
Kina možda jeste najveće tržište automobila na svetu i čini oko 60% globalne prodaje EV, ali zbog toga je samo teže domaćim markama da ostanu konkurentne kod kuće.
Najnoviji primer je HiPhi, luksuzni EV brend kompanije Human Horizons, koji je primoran da obustavi svu proizvodnju na šest meseci, zbog čega je upitna i sama budućnost kompanije.
HiPhi, sa sedištem u Šangaju, osnovan je 2017. godine. Međutim, njihov prvi model nije isporučen sve do 2021. Danas nude asortiman od tri modela pod oznakama Z, X i Y, a uskoro će doći i model A, fokusiran na performanse.
Odluka da se proizvodnja obustavi na šest meseci objavljena je nakon internog sastanka 18. februara i stupila je na snagu odmah.
Pozivajući se na insajderski izvor, lokalni list Đirmijan prenosi da će zaposleni u HiPhi-u primati redovne isplate za period do 18. februara, iako njihove plate u januaru tek treba da budu isplaćene.
Oni koji ostanu u kompaniji do 15. marta biće prebačeni na "minimalac", a nije sasvim jasno kako će obustava proizvodnje i finansijski problemi uticati na planirani dolazak brenda HiPhi u Evropu.
HiPhi nije jedini kineski brend koji ima problema na domaćem tržištu - prema izveštaju lista SCMP, samo nekoliko proizvođača EV je profitabilno u Kini, kao na primer BYD i Li Auto.
NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.
Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.