Posle sedam godina nemački proizvođač odlučio je da ukine oznake koje su izazivale konfuziju kod mnogih
Audi je zbunio javnost 2017. godine kada je uveo dvocifren sistem naziva za svoje modele u čitavoj gami, a sada je, na radost mnogih, tome došao kraj. Aktuelna terminologija se zasniva na snazi, od oznake "30" koja se koristi za automobile koji razvijaju od 110 do 130 KS pa sve do oznake "70" za vozila snage veće od 544 KS.
Dvocifrene oznake pojavljuju se pored uobičajenih oznaka TFSI, TDI i quattro, ali je posle sedam godina nemačka kompanija odlučila da ih ukine. Prvi model koji se pojavio posle ukidanja pomenutih oznaka bio je Q6 E-Tron, iako je nova era tehnički započela modelom Q8 E-Tron.
Međutim, Audi i dalje koristi zbunjujuću strategiju imenovanja u zvaničnoj dokumentaciji za Q8 E-Tron. Florijan Hauzer, Audijev šef prodaje i marketinga električnih vozila, potvrdio je za Auto Express da više nije potrebno koristiti brojeve.
Pored toga, Audi pokušava da pojednostavi svoju ponudu koja se odnosi na novi električni krosover. Standardni Q6 sa pogonom na sva četiri točka je poznat kao Q6 E-Tron quattro, dok se snažniji zove SQ6 E-Tron.
Buduća verzija sa pogonom na zadnje točkove će se zvati samo Q6 E-Tron. Međutim, Audi bi mogao da doda sufiks kao što je "Performance" kako bi razjasnio liniju modela koja se nudi sa različitim opcijama veličine baterije.
Električni modeli nisu jedini na koje utiče pojednostavljena šema imenovanja, jer će i benzinski i dizel automobili slediti taj primer. Dvocifrena oznaka biće uklonjena sa poklopca/vrata prtljažnika modela sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem, ali se još ne zna da li će ta nomenklatura biti potpuno odbačena izbacivanjem iz konfiguratora, marketinških materijala i slično.
Dolaze i druge promene imena. Bivši direktor Audija Markus Dusman potvrdio je prošle godine da će Audi A4 postati A5 za sledeću generaciju, baš kao što će A6 preći na oznaku A7.
Stoga, trebalo bi da se pripremite za modele A5/S5/RS5 Avant i A7/S7/RS7 Avant, koliko god to čudno zvučalo.
Ostaje da se vidi da li će sedan stići kao naslednik odlazećeg A4 nakon što je uslikan Sportback sa 5 vrata. Bio bi neuobičajen potez za Audi da prekine svoju ponudu rivala BMW-ovoj limuzini Serije 3 i Mercedesovoj limuzini C-klase.
Nadogradnja na benzinske/dizel modele A4 i A6 deo je plana kompanije da koristi neparne brojeve za vozila opremljena motorima sa unutrašnjim sagorevanjem i parne brojeve za električne automobile.
Preimenovanje dve linije modela stvoriće prostor u gami za električne modele A4 i A6. Audi planira da povuče iz ponude modele A1 i Q2 nakon završetka životnog ciklusa trenutne generacije.
TT je otišao u istoriju u novembru 2023. godine, dok se proizvodnja R8 završila prošlog meseca. U međuvremenu, Audi priprema SUV Q9 sa trećim redom sedišta i puno prostora, koji će biti odgovor na Mercedes-Benz GLS i BMW X7.
Q9 će biti među poslednjim novim modelima sa SUS motorima, jer Audi namerava da predstavlja samo nove električne automobile od 2026. Takođe, plan je da se proizvodnja modela SUS okonča do 2033. godine, što znači da kompanija postaje potpuno električni brend.
NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.
Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.