Francuska je prva država koja je podršku pri kupovini EV uslovila poreklom automobila
Revolucija električnih automobila teško da bi se desila bez državnih subvencija. Ovo je, u kombinaciji sa strogim zahtevima EU za smanjenje emisije štetnih gasova, dovelo do naglog povećanja udela električnih automobila u mnogim zemljama.
Ali troškovi proizvodnje električnih vozila su visoki u Evropi, u poređenju sa Kinom. Kineska vozila su veliki konkurent na evropskom tržištu – zbog cene i savremene tehnologije.
U aprilu je francuski automobilski lobi PFA predložio da se državni bonus dodeljuje samo ako kupujete automobile sa oznakom Made in Europe.
Predlog je naišao na dobar prijem kod francuskih vlasti, koje su odlučile da naprave nova pravila za subvencije, favorizujući evropsku automobilsku industriju. Ako su automobil, baterija i motor napravljeni u Evropi, možete očekivati da ćete dobiti mnogo veće subvencije nego da je sve napravljeno u Kini.
"Nismo protekcionisti, ali ne želimo da koristimo novac francuskih poreskih obveznika za ubrzavanje neevropske industrijalizacije", rekao je francuski predsednik Emanuel Makron.
On je pozvao i druge evropske zemlje da razmotre slična rešenja. Za sada još nije jasan finansijski model subvencija, ali će se to uskoro znati.
Sve više zemalja razmišlja o takvim potezima, a Kina je u ovom bila pionir. Visoki nameti su skoro onemogućili uvoz automobila iz drugih zemalja.
NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.
Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.