Tek ove godine broj prodatih novih vozila dolazi na nivo od pre dve godine, dok je u prodaji polovnih automobila prisutan pad
Neki će reći da je bacanje para i kupovina novog automobila, međutim istraživanje sajta Polovni automobili pokazuje da u Srbiji raste upravo broj prodatih novih, a korišćenih opada.
Škoda je najpopularniji novi auto i u 2023. godini. Srpski vozači su već godinama ljubitelji čeških automobila.
U vrhu interesovanja za nova vozila još su Tojota, Folksvagen, Hjundai.
Kod polovnjaka malo je drugačije. Ipak se prednost daje nemačkoj školi, a provuče se i neki francuz.
"Pretežno se prodaju manji automobili. Fiati, Renoi, Dačije. Ono što je pristupačnije ljudima. Ima naravno i ovih koji kupuju skuplja vozila, ali trenutno je takva situacija da se prodaju kola od 5, 6 hiljada do 10 hiljada najviše", kaže Uroš Savić ispred 'BRO Cars autoplac' za UNA TV.
Cena vozila kontinuirano raste, ali ne i prodaja. Tek ove godine broj prodatih novih vozila dolazi na nivo od pre dve godine, dok je u prodaji polovnih automobila prisutan pad.
"U julu mesecu je bilo velikog interesovanja za vozila i dosta prodaje, ne samo kod nas, već i kod naših kolega sa kojima smo u kontaktu. - Jel to uobičajeno? - Nije. Obično to bude maj, jun a sada je eto, prešlo i na jul. - Ljudi su zainteresovani, pitaju? - Tako je, interesuju se. Pitaju. Kupuju, što je najbitnije", dodaje Savić.
"To je jednostavno posledica svih tih dešavanja. Počev od pandemije, koja su se produbila dešavanjima zbog sukoba u Ukrajini. Globalno je industrija bila pogođena tim događajima, i mi te posledicame osećamo i danas. Postoje neki znaci da će se tržište smirivati, pre svega u Evropi, to je već krenulo", kaže Petar Veličković ispred sajta 'Polovni automobili'.
U junu je rast u prodaji novih automobila zabeležen na četiri velika tržišta u Evropi, u Italiji, Francuskoj, Nemačkoj i Španiji. I u Srbiji je zabeležen rast od osam odsto od početka godine, saopštava uvoznik i distributer Delta Motors.
Stručnjaci predviđaju da će se to dogoditi i na tržištu polovnjaka.
"U prilog tome govori nešto što smo mi primetili na portalu. Naime, počeli su da se pojavljuju polovnjaci iz uvoza sa nešto pristupačnijijm cenama. I moj savet za sve kupce da malo ulože više vremena kada krenu da traže automobil jer se može desiti sada već da za pojedine modele bude velika razlika u ceni", ističe Veličković.
O većoj zainteresovanosti građana za kupovinu četvorotočkaša, svedoči i značajan porast broja kredita banaka izdatih za polovna ili nova vozila, saopštili su iz ProCredit Banke Srbija.
NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.
Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.