UNA na Sajmu motocikala: Šta treba učiniti da vozači dvotočkaša ne stradaju na našim putevima?

Kada je bezbednost u pitanju, vozači posle škole za vožnju motocikala i dobijanja dozvole mogu da uzmu dodatne časove

Autor: Lena Sladojević
23.03.2025. 19:38
  • Podeli:

Sa lepim vremenom počinje i sezona motociklista. Nažalost, prošla godina je bila ubedljivo najgora kada je reč o stradalim motociklistima. Na 17. Međunarodnom sajmu motocikala potražili smo odgovore kako motociklisti mogu bezbedno da učestvuju u saobraćaju. 

Kruzeri, sportski, turing, skuteri, off-road, čuveni japanski motori, suzuki, kavaski, honda - svi zajedno donose uživanje motociklistima širom sveta. Međutim uživanje bez iskustva, znanja i opreza, može da bude vrlo opasno.

"Prošle godine smo imali nažalost povećanje broja nastradalih motociklista, preko 60 procenata. Što se tiče konkretnih saveta, pre svega za vozače automobila - sve veći broj motociklista, veće su gužve, znamo da je svima otežano putovanje od kuće do posla - dajte migavac, budite skoncentrisani u vožnji, da se ne desi da vam misli lutaju", kaže dr Vladimir Jevtić, predsednik Asocijacije za bezbednost motociklista.

Kada su u pitanju vozači motocikala, kako ističe, da bi bili što bezbedniji u vožnji, moraju da prilagode brzinu vožnje.

"Tu kažem da su brzine daleko preko 100km, 200km na čas, izvan grada, gde se u jednoj sekundi prelazi i 56 metara ukoliko vozi 200 km na čas - dakle poštujte propise, svetloodbojna oprema je jako važna i puna oprema, ukoliko dođe do pada, jednostavno između vas i kolovoza je zaštitna oprema i vi se odlučite da li više volite ruku ili nogu, ukoliko vas mrzi da stavite opremu na sebe", zaključio je Jevtić.

Kada je bezbednost u pitanju, vozači posle škole za vožnju motocikala i dobijanja dozvole mogu da uzmu dodatne časove, kako bi što bolje ovladali svojim motociklima.

"Svi smo svesni ozbiljnosti situacije, mnogo imamo poginulih svake godine, mnogo padova. Svi mi mislimo da znamo da vozimo motor, ali nije to baš tako uvek, pogotovo naša muška sujeta uglavnom tu uzima danak, treba spustiti malo ego, doći na trening. Auto-škole jako dobro rade svoj posao, ali oni nemaju jednostavno dovoljan fond časova da nauče sve. Na treningu bezbedne vožnje kod nas ljudi nauče neke veštine, kako bolje da vladaju svojim motorom", istakao je Aleksandar Golušin, pomoćni instruktor bezbedne vožnje.

Kako su nam objasnili, najveće greške koje prave motociklisti su: nenošenje zaštitine opreme, loš položaj tela na motociklu, loše kočenje, preticanje i nedovoljno odstojanje od drugih vozila.

Preuzmite mobilnu aplikaciju:

Get it on Google PlayDownload on the App Store
  • Podeli:

Ostavite Vaš komentar:

NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.

Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.

Komentari ()