Prodaja novih automobila na benzin i dizel trebalo bi da bude zabranjena od 2035. godine
Izveštaj Evropskog revizorskog suda jasno pokazuje da trenutno postoje uska grla u lancu snabdevanja sirovinama koja bi mogla da ugroze čitavu tranziciju ka električnim automobilima.
Podsticanje električne mobilnosti izgleda kao jasan put za Evropsku uniju.
Naravno, put je otvoren i za druge tehnologije sa nultom emisijom u saobraćaju, ali ih za sada, osim vodonika, nema na vidiku.
Ali ni sa električnim automobilima situacija nije tako jednostavna.
Naime, u izveštaju Evropskog revizorskog suda jasno se zaključuje da trenutno postoje uska grla u lancu snabdevanja sirovinama koja bi mogla da ugroze čitavu tranziciju. Tome treba dodati sve veće troškove i globalnu konkurenciju.
Stoga, napori EU da poveća proizvodnju baterija možda neće biti dovoljni da zadovolje rastuću potražnju.
Revizori upozoravaju na dva moguća scenarija ako proizvodni kapaciteti baterija u EU ne porastu kako je planirano.
Može se desiti da EU posle 2035. godine ne zabrani prodaju novih automobila na benzin i dizel.
U drugom scenariju, treba se osloniti na baterije i električna vozila iz trećih zemalja za postizanje klimatskih ciljeva EU.
Međutim, to je na štetu evropske automobilske industrije, odnosno ekonomskog i socijalnog blagostanja gotovo čitavog kontinenta.
Prodaja novih automobila na benzin i dizel trebalo bi da bude zabranjena od 2035. godine.
Baterije su stoga od velikog strateškog značaja za EU – i važne za postizanje klimatskih ciljeva, navodi se u izveštaju Revizorskog suda.
NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.
Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.