Postavlja pitanje koliko ima smisla kupovati električni automobil ako ćete ga relativno brzo prodati
Električna vozila nisu toliko popularna kao što se pretpostavljalo pre nekoliko godina, kada je počela njihova masovna proizvodnja. Zato se postavljaju pitanja koliko električni automobili zapravo gube na vrednosti? I zašto nisu traženi čak ni kao polovnjaci?
Zašto popularnost električnih automobila nije zadovoljavajuća? Razlog za to je, između ostalog, nedostatak subvencija ili olakšica za takve kupovine u nekim zemljama, loša pokrivenost infrastrukturom za punjenje, manja autonomija vožnje u odnosu na SUS automobile i nezadovoljavajući vek trajanja baterije.
Situaciju je analizirao portal iseecars.com, uzimajući u obzir podatke sa američkog tržišta. Ispostavilo se da je ukupna vrednost automobila opala tokom protekle godine, ali je jaz između vozila sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem i električnih automobila ogroman.
Dok je kod prvih prosek pao za 3,6 odsto, kod drugih je prosek pao za čak 31,8 odsto.
Tako je u februaru 2023. prosečno korišćeno električno vozilo u Americi koštalo 45.321 dolara, a u februaru 2024. koštalo je 30.904 dolara.
Pad vrednosti je dramatičan, pa se postavlja pitanje koliko ima smisla kupovati električni automobil ako ćete ga relativno brzo prodati.
Ekonomski smisao kupovine električnog automobila je, očigledno, u dužoj eksploataciji, nižim troškovima održavanja i (verovatno) nižim troškovima energije.
NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.
Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.