Uvoz električnih vozila iz Kine bi Evropsku uniju mogao da košta više od 24 milijarde evra ukupne ekonomske proizvodnje do 2030. godine
Estetski unapređeni modeli, sa poboljšanom mehanikom i tehnologijom, kao i adekvatna početna cena glavni su elementi koji su modele iz Kine učinili sve uspešnijim u Evropi.
Novo istraživanje nemačke osiguravajuće kuće Allianz pokazuje da sve ozbiljniji rivali dolaze iz Azije. Prema navodima tog osiguravača, kineska vozila bi evropske proizvođače, do 2030. godine, mogla da koštaju oko sedam milijardi evra u godišnjem izgubljenom profitu.
Studija predlaže nekoliko opcija za zadržavanje evropske industrijske proizvodnje: nametanje niza carina azijskim proizvođačima koji žele da prodaju svoje električne automobile u Evropi, podsticanje razvoja materijala i tehnologija baterija za električne modele ili, kao alternativ, zahtevati od kineskih proizvođača da izgrade fabrike za svoja vozila na Starom kontinentu.
U izveštaju kuće Allianz se ističe da bi uvoz električnih vozila iz Kine mogao da košta Evropsku uniju više od 24 milijarde evra ukupne ekonomske proizvodnje do 2030. godine, ili 0,15 odsto evropskog BDP-a, prenosi b92.
Ekonomije zavisne od automobilske industrije, poput Nemačke, Slovačke ili Češke, mogle bi da se suoče sa još većim udarom, od između 0,3 i 0,4 odsto BDP-a.
Sjedinjene Američke Države, na primer, nameću visoke carine proizvođačima vozila koji proizvode van te zemlje i žele da ih prodaju u SAD. Upravo taj potez je direktno uticao na to da su kineski proizvođači postavili Evropu kao glavnu metu svog izvoza.
Čini se da je vreme da Evropa razmisli o sličnom koraku. Uostalom, i Kina je restriktivna prema svim uvoznicima koji nemaju fabrike u toj zemlji.
NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.
Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.