Mnogi vozači ne znaju da i ovaj komplet u gepeku ima rok trajanja
Foto: Dusko Jaramaz/PIXSELLPutovanja, kratka ili duga, nose sa sobom određene rizike, bilo da se radi o sitnoj ogrebotini ili ozbiljnoj povredi, a brz odgovor i pravovremena pomoć mogu znatno uticati na ishod situacije.
Zbog toga komplet prve pomoći nije samo obavezna oprema već i važan alat.
Briga o njegovom stanju i proveravanje roka trajanja nisu samo zakonska obaveza već i pokazatelj odgovornog ponašanja svakog vozača.
Mnogi vozači ne znaju da i ovaj komplet ima rok trajanja, kao i da neispravan sadržaj može biti razlog za kaznu, ali i veliki problem u slučaju saobraćajne nezgode.
Pravilnik o tehničkim uslovima za vožnju u saobraćaju propisuje dva tipa obaveznih kompleta za prvu pomoć koji su u skladu sa SRPS Z.B2.001 ("Sl. glasnik RS", br. 6/2010). To su Tip A, komplet za motocikle i Tip B – komplet za putnička vozila i kamione.

Komplet za motocikle i slična vozila je manji i sadrži osnovne medicinske materijale, prilagođene specifičnostima tih vozila.
Putnička vozila i vozila poput kamiona i autobusa zahtevaju komplet pomoći veličine "B'', koji je veći i sadrži širi spektar medicinskih materijala, prilagođenih potrebama u vozilima koja prevoze veći broj putnika.
Komplet prve pomoći nije trajan i njegov sadržaj ima rok upotrebe od pet godina.
Rok se konkretno odnosi na određene elemente iz seta, dok svako medicinsko sredstvo iz kompleta podlaže detaljnim medicinskim ispitivanjima, kojima se utvrđuje koliko je ono bezbedno za primenu.
Nakon što prođe ovaj period, komplet se smatra neispravnim i više nije u skladu s zakonskim propisima.
To znači da, iako komplet može biti u dobrom stanju, ako je prošlo više od pet godina mora biti zamenjen. U suprotnom, vozilo neće moći da prođe tehnički pregled, piše "Blic".
Prilikom tehničkog pregleda vozila, pored ostalih stavki, kontroliše se i komplet prve pomoći.

Ukoliko se ustanovi da je istekao ili nije usklađen sa standardima, vozilo neće proći pregled dok se komplet ne zameni. Međutim, postoje fleksibilne mogućnosti koje primenjuju mnogi servisi.
Prema važećim propisima, ukoliko u vozilu nema odgovarajućeg kompleta prve pomoći, vozač se kažnjava sa 5.000 dinara, a dodatnih 5.000 dinara plaća i vlasnik vozila ukoliko nije upravljao automobilom u trenutku kontrole.
Za firme su kazne znatno veće i kreću se od 60.000 do čak 600.000 dinara.
Pripremljen vozač ne brine samo o sebi, već i o svima koji se nađu na putu. Komplet prve pomoći nije samo zakonska obaveza, već i odgovornost, a u pravom trenutku ključna pomoć.
NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.
Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.







