Opšte poznato je da manjak ulja u motoru može da ima katastrofalne posledice
Merna šipka ua nivo ulja u motoru ima jasno obeležene indikatore za maksimalan i minimalan dozvoljen nivo i ako ne želite probleme potrudite se da nivo bude između ove dve oznake.
Opšte poznato je da manjak ulja u motoru može da ima katastrofalne posledice, ali sa druge strane i dalje postoji mit da dodavanje malo više ulja nego što pokazuje šipka ne može da škodi, kaže Eberhard Lang iz TUV SUD-a.
Međutim, u slučaju prelivanjem, ulje ulazi u usisni trakt kroz ventilaciju kartera. Ulje može oštetiti katalizator. U ekstremnim slučajevima to može dovesti do potpunog oštećenja motora, prenosi Revija HAK.
Najbolje je proveriti nivo ulja nakon otprilike 1.000 kilometara. Ako se nalazi u označenom delu merne šipke, neće biti problema, kaže stručnjak iz TUV SUD.
Neki proizvođači, kao što je na primer Kia, objavili su savete u vezi sa prekomernim dolivanjem ulja i šta se može dogoditi ako to učinite a to su sledeći problemi:
1) Curenje ulja
2) Miris zapaljenog motornog ulja
3) Dim iz motora
4) Ispuštanje (veće količine) dima iz izduvne cevi
5) Motor proizvodi čudne zvuke
NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.
Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.