Na spisku se nalaze, kako evropski, tako i modeli američkih proizvođača, među kojima su i neki koju su za poslednju deceniju, dve postali legende auto-industrije i stekli kultni status
Automobilska industija se odavno nije suočila sa krizom kakva ju je zadesila poslednjih godina, kao posledica pandemije korona virusa i rata u Ukarjini. Proizvodnju je najviše pogodio nedostatak čipova (poluprovodnika) iz Kine i komponenti koji su stizale iz ukrajinskih fabrika.
Uz sve to, prelazak sa klasičnog pogona na foslina goriva, na baterije i elektromotore, donosi i veliki pomak u tehnologiji, što neminovno neke modele čini neisplativim za održavanje u proizvodnji.
I kada se podvuče crta, sve se svede na to da oni modeli koji ne donose profit ne mogu dalje da ostanu u gami proizvođača. Sajt Motor1.com je objavio listu onih modela koji će već sledeće godine sa proizvodnih traka otići u muzeje svojih proizvođača.
Na spisku se nalaze, kako evropski, tako i modeli američkih proizvođača, među kojima su i neki koju su za poslednju deceniju, dve postali legende auto-industrije i stekli kultni status.
Tokom 2024. godine prestaće proizvodnja dva kultna nemačka sportska modela Audija R8 i Audija TT (koji je u prodaji bio 25 godina).
Chevrolet obustavlja svoj elekrični model Bolt, dok Chrysler napušta model 300 koji se gotovo nepromenjen na tržištu zadržao gotovo punih 18 godina. Iz Fordove game nestaje model Edge, kao i čuvena Fiesta, jedan od najuspešnijih malih automobila ikada.
Prekookeanska ponuda će sledeće godine ostati bez tri Dodgeova modela: Challenger, Charger i Hellcat. Njih će zametniti električni naslednici.
Osim Audija, i Mercedes planira da "penzioniše" svoje sportiste. Sa "scene" odlaze Cabrio i Coupe modeli i C i E klase, kao i spotska kupe-limuzina CLS.
Italijanski Ferrari odustaje od svog modela Portofino M, dok McLaren napušta supersportski 720S.
Prema najavama sajta Motor1.com, azijski proizvođači planiraju da svetsko tržište u 2024. godini uskrate za dva velika automobila sportsku limuzinu Kia Stinger u klasičnu limuzinu Nissan Maxima.
NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.
Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.