Viber nudi nekoliko rešenja koje će vas zaštititi od neželjenih, spam poruka
Sezona praznika donosi i porast aktivnosti na mreži, uključujući kupovinu, druženje i slanje čestitki i pozdrava, koji pošiljaocima spama pružaju više mogućnosti da dopru do korisnika.
Kompanija ističe da ostaje posvećena zaštiti korisnika na svojoj platformi i ima nekoliko rešenja kojima omogućava sprečavanje spam poruka.
Pored toga što nudi end-to-end enkripciju, nestajuće poruke, uređivanje i brisanje poruka, skrivene prepiske i još mnogo toga, Viber donosi edukativni vodič o najčešćim zamkama prijema spam sadržaja i načinu za deblokadu korisničkog naloga na Viberu ukoliko ga Viber anti-spam funkcija eventualno pogrešno detektuje.
Lančane poruke često mame pojedince da nesvesno postanu provodnici prevara i bezbednosnih rizika. Ove poruke obećavaju sreću, blagoslove i nagrade i često traže od korisnika da ih ponovo podele sa svojom listom kontakata – ali njihova privlačnost može dovesti do štetnih posledica. Od lažnih zahteva za nagradu do pretećih blokada naloga, lančane poruke predstavljaju rizik.
Prepoznajući ovo, ključno je da budete na oprezu i izbegavate interakciju ili prosleđivanje ovih poruka.
Poruke ili pozivi za ostvarivanje zarade – primanje neželjenih poruka ili poziva od kompanija ili brendova koje niste autorizovali da vas kontaktiraju bi takođe trebalo da vam probudi sumnju u regularnost. Oni bi mogli da promovišu lažne ponude ili proizvode, nalik spamu. Kada ste u nedoumici, uvek proverite identitet pošiljaoca i nikada nemojte kliktati na linkove sa neproverenim kontaktima. Budite oprezni sa takvim porukama, kao i sa neobičnim pozivima koji nisu u skladu sa standardnom upotrebom.
Ako dobijete neželjenu poruku na Viberu, suzdržite se od kliktanja na linkove ili prosleđivanja poruke. Umesto toga – prijavite spamera, pošaljite njegov broj podršci i time blokirajte pošiljaoca.
Najnovija funkcija Vibera, ID pozivaoca, omogućava korisnicima da jasno identifikuju ko ih zove, a mogućnost da se vidi ime pozivaoca korisnicima pruža priliku da odluče da li da odgovore na poziv, ignorišu ga ili preduzmu druge radnje. Ova funkcija trenutno je dostupna za Android korisnike koji koriste verziju 21.1 i noviju i može se aktivirati u okviru opcije “Pozivi i poruke” pod menijem “Podešavanja aplikacije”.
U slučaju da Viberovi sistemi blokiraju legitimnog korisnika zbog slučajnog spamovanja – ipak postoji rešenje. Korisnik neće moći da šalje poruke tokom blokade, ali i dalje može da ih prima. Većina prvih blokada je privremena i traju 24 sata. Međutim, ponovna blokada korisnika zbog spama može dovesti do trajne blokade.
Deinstaliranje ili deaktiviranje Vibera neće odblokirati nalog. U takvim slučajevima, korisnik može da stupi u kontakt sa čet-botom za podršku radi odblokiranja brojeva, što omogućava korisnicima da provere stanje svojih brojeva i odblokiraju ih. Čet–bot sa ovom funkcijom možete pronaći tako što ćete ukucati njegov naziv u Viberov prozorčić za pretragu.
NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.
Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.