Svakodnevno koristimo QR kodove, ali da li znate odakle potiču?
QR kod je tip matričnog barkoda (ili dvodimenzionalnog koda) koji je prvobitno osmišljen za autoindustriju. Relativno nedavno, sistem je postao popularan i van ove industrije zbog svoje brze čitljivosti i mogućnosti velikog skladištenja podataka.
Kod se sastoji od crnih modula raspoređenih u kvadratni šablon na beloj pozadini, a kodirane informacije mogu se sastojati od bilo kakvih podataka.
Osmišljen 1994. godine od strane Toyotine podružnice "Denso Wave" za brzo praćenje vozila i delova kroz proizvodni proces, QR kodovi se danas češće koriste za prijavu na web stranice ili Wi-Fi mreže, deljenje kontakt podataka, mobilna plaćanja ili skladištenje podataka za avionske i železničke karte na telefonu i drugim uređajima.
QR kodovi (skraćenica za Quick Response codes) međunarodno su standardizovani 2000. godine, a korisnici mobilnih telefona u Japanu već su uveliko usvojili tehnologiju do 2002.
Iako "Denso Wave" još uvek ima patente nad tehnologijom, QR kodovi su besplatni za bilo koga i bez naknada za licencu sve dok se intelektualno vlasništvo koristi unutar definisanih ISO/JIS standarda.
Kao i sa svakim drugim sličnim kodom, interakcija sa QR kodom je dovoljno jednostavna: skenirajte ga senzorom slike kao što je kamera na vašem pametnom telefonu, i aplikacija koju koristite pretvoriće kod u binarni, a zatim prikazati informacije ili izvršiti neke radnje.
Postoje bezbrojne aplikacije posvećene čitanju QR kodova, ali mnoge popularne aplikacije počele su da integrišu skenere za određene funkcije.
NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.
Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.