Flip telefoni sve popularniji
Foto: Jung Yeon-je / AFP / ProfimediaPreklopni telefoni nisu izgubili na popularnosti - naprotiv. Najnoviji izveštaj Counterpoint Research-a za treći kvartal 2025. pokazuje da je globalna isporuka ovih uređaja porasla za 14 odsto u odnosu na isti period prošle godine i dostigla najviši nivo ikada zabeležen u jednom kvartalu. Učešće preklopnih modela u ukupnom tržištu pametnih telefona sada iznosi 2,5 odsto i nastavlja stabilan rast.
Glavni nosilac rasta ponovo je Samsung zahvaljujući snažnoj potražnji za Galaxy Z Fold7 modelom. Huawei takođe beleži snažan zamah, jer "book-style" veliki preklopni telefoni ostaju najtraženiji segment.
U kategoriji malih „flip“ modela ove sezone dominira Motorola, zahvaljujući nižoj ceni, jačoj distribuciji i pozitivnom korisničkom iskustvu.
Top šest brendova u globalnom preklopnom segmentu raspoređeni su ovako: Samsung (64 odsto), Huawei (15 odsto), Motorola (7 odsto), Honor (6 odsto), vivo (4 odsto) i Xiaomi (2 odsto). Najveći rast ima vivo sa 67 odsto na godišnjem nivou, dok Samsung ostvaruje stabilnih 32 odsto. Xiaomi, sa druge strane, beleži ozbiljan pad isporuka od 54 odsto.
Izveštaj predviđa da će tokom 2025. tržište preklopnih telefona zadržati dvocifren rast. Dalje poboljšanje trajnosti i kvaliteta velikih preklopnih ekrana povećava popularnost među naprednim korisnicima kojima je bitna produktivnost i multitasking.
Industrija se dodatno priprema za 2026. godinu kada Apple planira da predstavi svoj prvi preklopni uređaj. Uoči dolaska novog velikog konkurenta, proizvođači ubrzavaju inovacije, Samsung-ov novi tri-preklopni Galaxy Z TriFold je prvi korak u tom pozicioniranju, piše Benchmark.
NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.
Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.







