Danas postoji više od 3.500 različitih standardizovanih emotikona i više varijacija sličice takozvanog 'smeška', odnosno – smajlija
Početkom nedelje obeležen je Svetski dan emotikona, raznovrsnih simbola koji se koriste u komunikaciji putem interneta.
Nekoliko hiljada godina od doba hijeroglifa, sve više ljudi, a najviše mladi, svakodnevno šalju sličice, odnosno smajlije. Cilj im je da se sporazumeju u samo nekoliko sličica.
"Potreba za emodžijem proizilazi iz današnje aktuelne civilizacijske situacije koja podrazumeva veliku vrstu ubrzanja. Samim tim, i komunikacija pretpostavlja mogućnost da se sa što manje elemenata ili materijala iskomunicira određena poruka. Samim tim, emodži zamenjuje nešto što bi kvantitativno gledano moglo da bude iskazano kroz mnogo veći broj reči", objašnjava za UNU teoretičar književnosti i medija Luka Bešlagić, sa Fakulteta za medije i komunikacije.
Iako u privatnoj komunikaciji i Bešlagić koristi emotikone, jedan je od kritičara njhovog korišćenja. Prema nekim istraživanjima 9 ljudi od 10 koristi emotikone. Među njima su i dvoje naših sagovornika.
"To je kao neka mini sličica i lakše objasni sve. Ne moram da kucam sad na primer, kako će da bude dobro u avionu, kako ćemo ovo ono, nego stavimo avion, more, koktelčići... i svima nam je jasno šta se tu dešava", kaže za UNU Aleksa Milutinović.
"Jednostavno se više dočara neka atmosfera i da se neki pečat o tome šta se zaista priča. Malo je više deskriptivno i mislim da daje smirujući ton u komunikaciji i da nije toliko formalno, s obzirom na to da smo prijatelji", objašnjava Mina Milovanović.
Sada postoji više od 3.500 različitih standardizovanih emotikona, i više varijacija sličice takozvanog "smeška". Našim sagovornicima najvoljeniji je onaj koji plače od smeha.
"Mogu da znače da stvarno plačem od smeha, a mogu da budu i ironični. U mom slučaju, uglavnom ironični. Tako da su to moji omiljeni i koristim ih apsoulutno za sve. Crveno srce, to šaljem svima koje volim i zeleno šaljem mojoj najboljoj drugarici", ističe naša sagovornica.
"Najčešće stavljam ono što mene opisuje. Tipa, onaj što plače od smeha. To je generalno posle svake poruke", navodi Aleksa.
Stručnjaci ukazuju da nije dobro to što se razmenom simbola pojednostavljuje komunikacija, jer kažu da se tako bogatstvo jezika ograničava.
I pored toga, popularnost tih malih ikonica sve je veća, pa je tako 2015. godine Oksfordski rečnik proglasio "Emodži" za reč godine, a pod tim nazivom je napravljen i holivudski film o emotikoima.
NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.
Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.