Anketa je sprovedena među 9.000 ispitanika u osam zemalja
Foto: ShutterstockSlušaoci ne umeju da prepoznaju muziku koju je kreirala veštačka inteligencija, što predstavlja izazov za celu muzičku industriju, pokazali su danas objavljeni rezultati zajedničkog istraživanja onlajn striming servisa Dizer i agencije Ipsos.
Anketa sprovedena među 9.000 ispitanika u osam zemalja, uključujući Sjedinjene Američke Države, Veliku Britaniju, Francusku, Brazil i Kanadu, otkrila je da čak 97 odsto ispitanika ne može da razlikuje pesme generisane veštačkom inteligencijom od onih koje su komponovali ljudi, prenosi Rojters.
Rezultati naglašavaju etički i ekonomski izazov za globalnu muzičku industriju, jer alati koji u nekoliko sekundi mogu da generišu pesme ugrožavaju prihode umetnika i izazivaju kontroverze oko autorskih prava.
Problem je dobio na značaju ranije ove godine kada je bend koji je stvorila veštačka inteligencija "Velvet sandaun" (The Velvet Sundown) dobio milion slušalaca mesečno na platformi Spotifaj. Tek kasnije je otkriveno da je u pitanju AI proizvod.
Dizer je objavio da je više od 50.000 pesama dnevno na platformi u potpunosti generisano veštačkom inteligencijom, što čini oko trećine svih novih muzičkih objava. Platforma je ove godine počela da obeležava AI muziku kako bi povećala transparentnost.
Izvršni direktor Dizera Aleksis Lanternije naglasio je da kreativnost pripada ljudima i da je treba zaštititi, ali i da je uvođenje različitih naknada za AI muziku kompleksno i izaziva velike promene u sistemu autorskih prava.
NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.
Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.







