UNA u Botaničkoj bašti 'Jevremovac': Kako je to biti 'biolog na dan'?

Studenti i profesori Biološkog fakulteta pokazali su nam magiju skrivenog sveta biljaka i insekata

Autor: Lena Sladojević
06.04.2024. 20:15

Kako biljke mesožderke love svoju hranu, kakve su to biljke "vaskrsnice" i koja je razlika između biljaka i gljiva, samo su neka od pitanja na koja ovog vikenda odgovore daju Studenti i profesori Biološkog fakulteta. Sutra ćete moći da ih sretnete u Zoološkom vrtu, a danas su bili u Botaničkoj bašti "Jevremovac".

Studenti i profesori Biološkog fakulteta žele svim srednjoškolcima, ali i onim najmlađim, da pokažu magiju skrivenog sveta biljaka i insekata. Cilj im je da, eventualno razmotre ideju da im jednog dana, sadašnji posetioci, postanu buduće kolege - biolozi, odnosno ekolozi.

"Danas u Botaničkoj bašti, sutra u Beogradskom zoološkom vrtu. Projekat se zove "Biolog na dan" jer zapravo je u cilju da mladi, učenici, srednjoškolci iskuse kako je to biti u koži biologa. Kako je to raditi što mi studenti radimo na studijama ili što pak asistenti i profesori rade tokom karijere, svaki dan u laboratoriji ili na terenu i onda potencijalno nakon što to vide, odluče se i upišu naš fakultet", kaže student Biološkog fakulteta Sara Božović.

A kako je to biti biolog i zašto ste se Sara odlučila da upiše Biološki fakultet?

"Ja sam se odlučila zato što sam smatrala i nisam se prevarila, da na ovom fakultetu mogu da steknem neko sveobuhvatno znanje, kako o biljkama i životinjama, što je možda prva asocijacija kada neko kaže da studira biološki fakultet, tako i o mikroorganizmima, kao i o novijim disciplinama kao što su molekularna biologija, biohemija i genetika", rekla nam je ona.

U okviru projekta postavljeno je sedam katedri Biološkog fakulteta. Katedre biohemije i molekularne biologije, genetike, pa čak i forenzike. U okviru te katedre, napravili su pravo malo mesto zločina, gde postioci mogu da rešavaju slučaj ubistva. Projekat "Biolog na dan" između ostalog je i organizovan zbog ugroženog biljnog i životinjskog sveta.

"To je jedno od gorućih pitanja trenutno i na našem fakultetu postoji modul ekologije i zaštite životne sredine i svake godine veliki broj studenata, upisuje taj modul i potrebno je što više ekologa koji će se baviti tekućim problemima koje je čovečanstvo do sada napravilo. Kako bi poboljšali naš život, kako bi poboljšali kvalitet života svih nas", kaže student Biološkog fakulteta Danijel Mladenović.

Šteta je velika što nije svuda lepa priroda kao što je u Botaničkoj bašti "Jevremovac", kako kažu naši mladi sagovornici. Da bi se sačuvao verodostojno biljni i životinjski svet, svetu je neophodno više biologa, odnosno ekologa, ali i svih onih koji će da čuvaju prirodu.