Netflix uvodi AI-generisane reklame 2026. godine prilagođene sadržaju koji gledate

Netflix planira da uvede reklame koje generiše veštačka inteligencija, prilagođene sadržaju koji gledate. Korisnici su podeljeni, da li je ovo budućnost striminga ili početak kraja?

10.06.2025. 23:15
  • Podeli:
netflix netfliks pixabay-678111f3172ae.webp Foto: Pixabay

Netflix je prošle godine već izazvao burne reakcije uvođenjem pretplatničkog paketa sa reklamama po ceni od 7,99 dolara mesečno. Sada ide korak dalje i od 2026. godine, korisnici ovog paketa dobiće reklame koje generiše veštačka inteligencija, osmišljene da se uklapaju u sadržaj koji gledaju.

Vest je prvi preneo popularni X nalog @CultureCrave, navodeći da će se AI reklame pojavljivati tokom pauza ili kao “mid-roll” segmenti, i da će biti dostupne u svim zemljama koje nude ovaj paket sa oglasima.

Na drugoj godišnjoj prezentaciji za oglašivače, predsednica Netflixovog odeljenja za oglašavanje, Ejmi Rinhard, izjavila je da korisnici sa oglasima prosečno provedu 41 sat mesečno na platformi, što Netflix vidi kao ogromnu priliku za personalizovani marketing.

Šta zapravo znači “AI-generisana reklama”?

Netflix tvrdi da ove reklame neće biti generički oglasi već AI prilagođeni žanru, tonu i vizuelnom identitetu emisije ili filma koji gledate. Na primer, ako gledate naučnofantastični triler, AI bi mogao da generiše reklamu sa sličnom estetikom, temom ili narativom.

Iako ova tehnologija obećava veći nivo personalizacije, mnogi se pitaju da li to ugrožava granicu između zabavnog i promotivnog sadržaja, brišući liniju između stvarnosti i oglašavanja. I ne bez razloga — ovakav pristup lako može skliznuti u oblik prikrivene manipulacije.

Da li je ovo budućnost televizije?

Netflix se očigledno kladi na to da je AI budućnost oglašavanja, a ovim potezom želi da bude među prvima koji će to implementirati u masovnu platformu. Međutim, pitanje koje se postavlja nije da li je moguće, već da li je poželjno.

Dok korisnici vagaju između pristupačne cene i sve veće količine reklama, Netflix testira granice strpljenja pretplatnika i etike oglašavanja, prenosi DailyDot.

  • Podeli:

Ostavite Vaš komentar:

NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.

Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.

Komentari ()