Očekivano ili ne: Ovi brendovi se najviše zloupotrebljavaju za krađu lozinki i drugih ličnih podataka

Da li bi ovo trebalo da bude iznenađenje?

20.07.2023. 20:57
  • Podeli:
Dete i društvene mreže (1)-6401dc0c4386e.webp Foto: Pixabay

Tehnološki giganti poput Microsofta, Googlea i Applea su među vodećim brendovima koje su sajber-kriminalci zloupotrebljavali u fišing napadima u drugom kvartalu 2023. godine, objavio je Check Point Research (CPR).

Izveštaj koji je objavio Check Point Research otkriva neke promene u taktici sajber-kriminalaca, sa tri velike tehnološke kompanije koje dominiraju na listi brendova koji se najčešće imitiraju.

Da li bi ovo trebalo da bude iznenađenje? Nimalo. Zaraženi Office dokumenti činili su 43% svih preuzimanja malvera u 2020. Tokom 3. kvartala te godine, otprilike 38% svih malvera otkriveno je u Microsoft Office dokumentima.

Microsoft je zauzeo prvo mesto sa 29% svih pokušaja fišinga tokom drugog kvartala ove godine. Ovo je značajan skok za Microsoft, koji je bio na trećoj poziciji u prvom kvartalu godine.

Porast pokušaja fišinga u kojima se kao mamac koristi Microsoft, može se pripisati ciljanoj kampanji usmerenoj na vlasnike Microsoft naloga, u kojoj su sajber kriminalci slali lažne poruke u vezi sa navodnim sumnjivim prijavljivanjem. Ovi mejlovi su izgledali kao da dolaze od kompanije i sadržavali su detaljne informacije o navodnom kompromitovanju bezbednosti naloga, što je korisnike dovodilo do veb sajtova na kojima su sajber-kriminalci pokušavali da ukradu njihove akreditive i lične podatke.

Google je na drugom mestu, sa 19,5% pokušaja fišinga u kojima je zloupotrebljen brend. Apple je debitovao na listi, sa 5,2% fišing napada tokom poslednjeg kvartala.

Tehnološki sektor je industrija koja se najviše zloupotrebljavala u napadima, a prate ga bankarstvo i društvene mreže.

Drugi značajni brendovi koji su imitirani u fišing napadima su Amazon, Walmart, Roblox, LinkedIn, Home Depot i Facebook.

"Zbog toga se svi moramo obavezati da ćemo se zaustaviti i pregledati, odvojiti trenutak pre nego što kliknemo na bilo koji link koji ne prepoznajemo", rekao je Omer Dembinski, menadžer u CPR.

Za fišing napade sajber kriminalci koriste obmanjujući domene i dizajn veb stranica koji liče na originalne sajtove kako bi ukrali lične podatke, akreditive ili detalje o plaćanju korisnika. Ovi napadi mogu početi imejlom, SMS porukom ili lažnim mobilnim aplikacijama.

Stručnjaci za sajber bezbednost naglašavaju važnost opreza pre nego što otvorite nepoznati link ili date lične podatke. 

Kako sajber-kriminalci nastavljaju da razvijaju svoje taktike, proaktivne mere i napredne bezbednosne tehnologije postaju sve važnije u borbi protiv fišinga.

  • Podeli:

Ostavite Vaš komentar:

NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.

Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.

Komentari ()