Kompanija sve više napora usmerava u cilju nalaženja novih načina prihoda
Ilon Mask, vlasnik društvene mreže X, ranije poznate kao Twitter, izjavio je da će korisnici ubuduće morati da plaćaju mesečnu pretplatu za korišćenje platforme.
To je najavio tokom razgovora sa izraelskim premijerom Benjaminom Netanjahuom.
Izraelski premijer je pozvao Maska da uspostavi ravnotežu između zaštite slobodnog govora i borbe protiv govora mržnje, posle višenedeljnih kontroverzi oko antisemitskog sadržaja na Maskovoj platformi društvenih medija X.
Stručnjaci misle da je najava plaćanja za sve korisnike korak u pogrešnom pravcu, jer će tako oni sa više novca kreirati javno mnenje.
"Eksperimentisanje koje Mask sprovodi poslednjih meseci posebno na platformi ide sve dalje od onoga što je bila osnovna ideja ne samo nekadašnjeg Tvitera ili X-a, već i intereneta uopšte, a to je da on bude jedan otvoreni resurs gde bi svi pod jednakim uslovima mogli da imaju pristup određenim informacijama", kaže Ana Toskić Cvetinović ispred organizacije civilnog društva “Partneri Srbija”
Sadašnja društvena mreža X pokušava da postane profitabilna, kao što je Twitter to radio od samog nastanka, a od kada je Ilon Mask preuzeo kompaniju krajem prošle godine, nije se ništa promenilo. Šta više, u poslednjoj izjavi, saopštio je da je kompanija izgubila više od 60 odsto prihoda od reklama u SAD.
"Taj Ilon Mask, on je čovek koji je vrlo praktičan i kaže čekaj ja neću stalno da gubim pare. E sad, kako su oni ranije gubili pare, tako što su to institucionalni finansijeri odnosno te različite investicione firme koje računaju pazi ovaj je jako popularan mi ćemo se sigurno nekad uzeti pare", kaže marketinški stručnjak Dragan Varagić.
Izgubljeni novac od oglašavanja Mask pripisuje neprofitnoj organizaciji "Liga za borbu protiv klevete" koja radi na borbi protiv antisemitizma, koja ga je napala i kojoj uzvraća rečima da je protiv antisemitizma i protiv svega što "promoviše mržnju i sukobe", ponovivši svoje prethodne izjave da X neće promovisati govor mržnje.
"To je jedina mreža koja se praktično doji živi od političkih stavova. Sve ostale mreže su biznis orjentisane i ceo štos je da većina kompanija koja bi tamo dala pare neće da ulaze u te političke priče. To je razlog zašto Twitter odnosno X ima problem sa naplatom", dodaje Varagić.
Kompanija sve više napora usmerava u cilju nalaženja novih načina prihoda, pogotovo od trenutka kada je Twitter postao kompanija X krajem prošle godine.
Stručnjaci ipak u njegovoj borbi za slobodu govora vide način za postizanje profitabilnosti, iako je Mask rekao da bi X trebalo da bude platforma za ljude da objavljuju različite stavove.
Kompanija će ipak ograničiti distribuciju određenih postova koji mogu da krše njenu politiku, nazivajući pristup "slobodom govora, a ne dosegom".
NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.
Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.