U susret decembarskim izborima, nekoliko ključnih figura srpske politike pristupilo je TikToku.
Tiktok je društvena mreža koja je zabeležila najveći rast korisnika u poslednjim godinama, i time postala relevantna i u očima poiitičara koji u sve većem broju otvaraju naloge. Poslednji je to uradio Aleksandar Vučić što je privuklo mnogo medijske pažnje. Zašto je sada TikTok interesantan političarima, odgovor ima Stefan Dević.
U susret decembarskim izborima, nekoliko ključnih figura srpske politike pristupilo je TikToku. To nije neobično jer je TikTok postao najpopularnija mreža u Srbiji na kojoj su mladi, kaže novinarka i tiktokerka Nina Gavrilović.
"Mlađi obično gledaju političare kao na neke čudne životinje koje su ušle na njihov teren, i nekako ljubopitljivo posmatraju njihove pokušaje da im se dodvore", kaže za UNU Nina i dodaje:
"Platforme nemaju same po sebi neku karakteristiku, dobru ili lošu. Pitanje je kako ih političari koriste, tako da reakcije korisnika, pa i moja reakcija variraju od spota do spota. Od načina na koji su upotrebili mrežu, do načina na koji su se recimo malo i obrukali".
Kada je prošle godine svoj nalog otvorio Goran Vesić, reakcije javnosti bile su podeljene. On je među prvima prihvatio popularnu internet kulturu i prihvatio da se šali i na svoj račun.
Kako kaže, sada je najpopularniji političar na toj društvenoj mreži. A to su prepoznali i druge njegove kolege. Dok su opozicioni političari orijentisani na kritiku, političari iz vlasti češće se odlučuju za pozitivan narativ. Tako je Aleksandar Vučić u jednom od svojih videa odlučio da pravi palačinke.
"Tiktok koristim kao svoju privatnu televziju" ,objašnjava marketinški stručnjak Borislav Miljanović odobravajući odluku političara da seviše angažuju na TikToku.
"Mlađe generacije ne gledaju dnevnike, ne gledaju televizije, ne čitaju štampu, pa čak više ni ne guglaju, nego preko tiktoka traže
informacije. Prvo mesto na kojem traže informacije je Tiktok", pojašnjava Borislav Miljanović, direktor marketinške agencije "RepresentCommunications"
Iz perpspektive političara, to je neiskorišćeni birački potencijal.
"To je nešto što je postalo osnovno sredstvo informisanja za mnoge mlade u dobi između 12 i 22,23 godine i mislim da tu ima i sad već birača, a još više potencijalnih birača koji se informišu i isključivo, ili najviše preko tiktoka", dodaje Miljanović.
Isprva deluje jednostavno. Ako se gledalac duže zadrži gledajući video, korisnici će dobijati više takvih preporuka. Zanimljiv sadržaj ipak nije lako napraviti, kažu stručnjaci. Očekuje se da video bude dinamičan, zanimljiv, ali i duhovit. Koliko god da se političari tome posvete, konačnu ocenu njihove kreativnosti na kraju daju birači.
NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.
Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.