"Društvena mreža kao što je Fejsbuk ne može da koristi sve lične podatke za ciljane reklame", navodi se u obrazloženju presude.
Američka tehnološka kompanija Meta mora da ograniči upotrebu ličnih podataka korisnika na Fejsbuku za ciljano oglašavanje, presudio je danas Sud pravde Evropske unije.
"Društvena mreža kao što je Fejsbuk ne može da koristi sve lične podatke za ciljane reklame", navodi se u obrazloženju presude.
Sudije su se pozvale na Opštu uredbu o zaštiti podataka (GDPR) u Evropskoj uniji u kojoj se navodi princip minimalnog korišćenja podataka, prenosi Rojters.
Kako se navodi, sud je ovaj način podržao inicijativu austrijskog aktiviste za privatnost Maksa Šremsa, a njegov advokat Katarina Rabe-Štupnig je izrazila zadovoljstvo presudom.
"Nakon ove presude će Meta moći da koristi samo mali deo svoje baze podataka za ciljano oglašavanje", istakla je Rabe-Štupnig.
Kompanija Meta se oglasila saopštenjem u kojem se navodi da svako ko koristi Fejsbuk ima pristup "širokoj paleti podešavanja i alata" koji im omogućavaju da upravljaju načinom na koje se koriste njihovi podaci.
NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.
Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.