Prvi veći rezultati
YouTube već neko vreme pokušava da se trka sa TikTokom, a čini se da sada stižu i ozbiljniji rezultati ovih pokušaja.
YouTube Shorts, kratki klipovi kojima ova platforma hoće da se takmiči protiv TikToka, postaju sve značajniji deo programa monetizacije - više od četvrtine YouTube kanala zarađuje novac upravo od njih, rekli su iz kompanije.
Ova vest dolazi nešto više od godinu dana nakon što je YouTube počeo da deli prihod od oglasa sa kreatorima koji snimaju Shorts. Trenutno, više od tri miliona ljudi je u partnerskom programu, pa je broj onih koji zarađuju od Shortsa oko 700-800 hiljada.
Pošto se oglasi na Shortsu pojavljuju između klipova u fidu, podela prihoda je drugačije strukturisana nego za sadržaj dužeg formata - sabira se i onda deli između kreatora koji ispunjavaju uslove na osnovu faktora kao što su pregledi i licenciranje muzike.
Za sada je, međutim, nejasno koliko kreatori zapravo zarađuju od Shortsa u poređenju sa drugim programima monetizacije na platformi. YouTube je odbio da podeli detalje, ali je rekao da je kompanija isplatila 70 milijardi dolara kreatorima u poslednje tri godine.
TikTok, koji pokušava da se direktnije takmiči sa YouTube-om podstičući duže video snimke, suočava se sa potencijalnom zabranom u SAD. Iako je ovo još na dugom štapu, nije isključeno potpuno, pa bi u tom slučaju YouTube privukao bivše TikTok korisnike i kreatore.
NAPOMENA: Komentarisanje vesti na portalu UNA.RS je anonimno, a registracija nije potrebna. Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni. Komentari odražavaju stavove isključivo njihovih autora, koji zbog govora mržnje mogu biti i krivično gonjeni. Kao čitatelj prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa Vašim načelima i uverenjima. Nije dozvoljeno postavljanje linkova i promovisanjedrugih sajtova kroz komentare.
Svaki korisnik pre pisanja komentara mora se upoznati sa Pravilima i uslovima korišćenja komentara. Slanjem komentara prihvatate Politiku privatnosti.